صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق کارگران؛ سایر سطوح ۲۶ درصد+روزانه ۸۲۷۸۵ ریال
افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق کارگران؛ سایر سطوح ۲۶ درصد+روزانه ۸۲۷۸۵ ریال

افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق کارگران؛ سایر سطوح ۲۶ درصد+روزانه ۸۲۷۸۵ ریال

کسب و کار نیوز - نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده توافق شد حداقل حقوق کارگران با 39 درصد افزایش نسبت به سال جاری به رقم 2میلیون و 655 هزار و 493 تومان برسد.

اصغر آهنی‌ها اظهار داشت: در دویست و هفتادونهمین جلسه شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت توافق کردند حداقل حقوق کارگران برای سال آینده با ۳۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به رقم ۲۶ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۳۵ ریال برای مزد ماهانه برسد؛ همچنین مزد سایر سطوح قرار شد با ۲۶ درصد افزایش و یک رقم ثابت که به صورت روزانه ۸۲ هزار و ۷۸۵ ریال یا ماهانه ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۵ ریال اضافه شود.

به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، بن کارگری از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان، حق مسکن از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و حق اولاد متناسب با رقم سال قبل با ۳۹ درصد افزایش اضافه می‌شود و مجموع دریافتی حقوق یک کارگر ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۰۷ تومان در ماه خواهد بود.

فرامرز توفیقی و آیت اسدی دو نماینده کارگران در شورای عالی کار هم افزایش ۳۹ درصدی حداقل حقوق کارگران برای سال آینده در جلسه شورای عالی کار تأیید کردند.

* جزئیات مصوبه شورای عالی کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار در بیان جزئیات مصوبه جلسه امروز شورای عالی کار گفت: حداقل حقوق کارگران با ۳۹ درصد افزایش و پایه سنوات با ۴۰ درصد افزایش روبه‌رو شد.

آیت اسدی گفت: امشب بعد از سه جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰  در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بحث‌های فراوان در نهایت به این نتیجه رسیدند و تصویب کردند که حداقل حقوق کارگران برای سال آینده با ۳۹ درصد افزایش به ۲۶ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۳۵ ریال افزایش یابد. 

حق اولاد برای هر فرزند ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۳ ریال

وی افزود: همچنین مزد سایر سطوح کارگران از قرار ۲۶ درصد افزایش پایه به علاوه یک رقم ثابت که روزانه ۸۲ هزار و ۷۸۵ ریال یا ماهانه ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۵ ریال خواهد بود. همچنین پایه سنوات از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت؛ چون بعد متوسط خانوار طبق گزارش مرکز آمار ۳٫۳ نفر است، لذا حق اولاد برای ۱٫۳ فرزند ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۴۱ ریال یا برای هر فرزند ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۳ ریال و در مجموع دریافتی یک کارگر برای سال آینده ماهانه حداقل ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۷۷ ریال خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین بیان داشت: تعداد کارگران بیمه شده اصلی در کشور طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هستند و حداقل مزد سال ۹۹ یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود و نرخ تورم یک ساله منتهی به آخر بهمن سال جاری ۳۴٫۵ درصد بود اما در جلسه شورای عالی کار برای رعایت حال کارگران حداقل حقوق با توجه به سبد معیشت خانوار و تورم اتفاق افتاده با ۳۹ درصد افزایش روبه‌رو شد.

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.