صفحه اصلی / سرخط خبرها / کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» به قلم شهریار شهیر منتشر می‎‌شود
کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» به قلم شهریار شهیر منتشر می‎‌شود

با صدور مجوز انتشار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» به قلم شهریار شهیر منتشر می‎‌شود

کسب و کار نیوز - کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» که به زودی از سوی دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منتشر و توزیع خواهد شد، تازه‌ترین اثر شهریار شهیر برزگر، کارآفرین، کارشناس سرمایه‌گذاری و برند و نویسنده پرکار این روزهاست.

به گزارش کسب و کار نیوز ، وقتی نیل آرمسترانگ در ۲۱ ژوئیه ۱۹۶۹ به روی ماه قدم گذاشت یک جملهٔ معروف به یادگار گذاشت: «این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است». نویسنده کتاب در پیشانی اثرش، جمله‌ای را قرار داده است که موسیقی کلمات و مفهوم آن، فورا خواننده را به یاد جمله آرمسترانگ می‌اندازد. جمله ابتدای کتاب، که توضیحی بر محتوای آن محسوب می‌شود، چنین است: «تغییر کوچک، انقلابی بزرگ در سبک زندگی…»

این کتاب که باعنوان فرعی «راهنمای رهبران هوپوروم» تدوین شده، در حقیقت نقشه راه یک موفقیت بومی، براساس استانداردهای جهانی است که مبنا و هدف آن، مستند‌سازی یک پروسه و ترسیم فرایندهای منتهی به شکل گیری یک سازمان و برند نوظهور است.

این اثر اگرچه مستند سازی فرایند‌های داخل سازمانی مجموعه خدمات زیبایی آقایان (هوپوروم)‌هاست. اما درعمل مدل ساده‌سازی شده یک فرایند پیچیده سازمانی است که منجر به سازمان‌دهی کسب و کار «هوپو» به عنوان یک مدل موفق ایرانی، شده است.

کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» در دو فصل اصلی تنظیم شده است که در این بخش‌ها به بررسی روند‌های سازمانی، اعم از اهداف، ارزیابی‌ها، روش‌های مدیریت، برخورد با مشتریان، مدیریت شکایات، الگوهای رفتاری و اصلاح رفتار، رهبری، آموزش، مشاوره، مدیریت زمان، تعیین اهداف و گام‌های عملیاتی برای تحقق اهداف، ازجمله برخی از مطالب مطرح شده در این کتاب است.

«مدیریت برمبنای موقعیت» درواقع یک کتاب کار و کتاب «تمرین مدیریت» است که ضمن طرح مساله، به روش‌های حل آن و تمرین‌های مختلف براساس مناسبت‌ها و موقعیت‌های گوناگون پیش آمده، می پردازد و در هر تمرین و پرسش‌نامه، خروجی لازم و هدف مطلوب نیز در نظر گرفته شده است.

براساس روش‌های عملی ارائه شده در این کتاب، شهریار شهیر تلاش کرده است الگوهای تحقق «هوپوروم» به عنوان یک کسب و کار «مدیریت‌محور» و مدرن‌سازی شده، را در قالب یک کتاب کار به مخاطب ارائه کرده و به او امکان بدهد مدل کسب و کاری خود را براساس آن ایجاد یا متحول سازد.

تاکید کتاب «مدیریت برمبنای موقعیت» بر این مساله است که مدیریت باید انعطاف‌‌‌‌پذیر بوده و بسته به موقعیت‌ها و چالش‌های مختلف، روش‌ها و راه حل‌های آزموده شده و فرموله شده را به کار گیرد. این به معنای به کارگیری روش آزمون و خطا نیست، بلکه به معنای وجود فرمول‌های متعددی است که نتیجه آزمون و خطاها و تحقیقات مفصل قبلی یک تیم موفق است که در قالب فرم‌ها، پرسش نامه‌ها، سندها، مدارک استاندارد، و تمرین‌های متنوع در اختیار خواننده قرار گرفته است.

به عبارت دیگر، کتاب حاضر شامل مجموعه ارزش‌های هوپو است که یک فرهنگ سازمانی روشمند را نمایندگی می کند. تعدادی قوانین طلایی که نشانگر اصول مدیریت نوین کسب و کار و گذاشتن سنگ بنای موفقیت در حوزه برندسازی است.

نوشته‌ای که به قلم شهریار شهیر در آستانه انتشار است، مجموعه قوانین رفتاری و اخلاق سازمانی کسب‌وکار موفق هوپو است که نشات گرفته از تجربیات گران سنگ تیم رهبری این برند است.

درحقیت جانمایه این اثر را باید در این جمله بنیان‌گذار هوپو دید که در مقدمه کتاب آمده است: «در صورت پیروی از ارزش‌ها می توانیم کسب وکاری موفق را توسعه دهیم و به آن افتخار کنیم.» کتاب حاضر نقشه راه دست‌یابی به این ارزش‌هاست.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.