صفحه اصلی / اسلایدر / بیماری اقتصاد با طبیب دولت درمان نمی‌شود
بیماری اقتصاد با طبیب دولت درمان نمی‌شود

در پنجمین مراسم اهدای نشان و تندیس کارآفرینی امین‌الضرب توسط اتاق تهران مطرح شد

بیماری اقتصاد با طبیب دولت درمان نمی‌شود

پنجمین دوره اهدای نشان و تندیس کارآفرینی امین‌الضرب، ویژه 137 سالگی اتاق بازرگانی تهران، روز سه‌شنبه 12 اسفند ماه 99 در تالار وحدت تهران برگزار شد و در آن 9 چهره کارآفرین، پیشکسوت و فعال اقتصادی و پژوهشگر اقتصادی معرفی شدند و با اهدای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب مورد تقدیر قرار گرفتند.

اتاق بازرگانی تهران برای پنجمین سال متوالی، جشنواره کارآفرینی خود موسوم به «مراسم امین‌الضرب» را برگزار کرد، مراسمی که در حال تبدیل شدن به یک برند ملی بخش خصوصی در معرفی کارآفرینان برتر و فعالان اقتصادی ارزش‌آفرین و نوآور و پژوهشگران و اقتصاددانان مروج فرهنگ اقتصاد بخش خصوصی است. در پنجمین دوره مراسم اهدای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب که به دلیل همه‌گیری کرونا با تاخیر و با حضور مهمانان اندک و پخش مستقیم در فضای مجازی برگزار شد، ۲ کارآفرین برتر کشور با دریافت نشان و تندیس امین‌الضرب مورد تقدیر قرار گرفتند. هم‌چنین ۲ پیشکسوت صنعت و ۳ فعال اقتصادی نیز نشان امین‌الضرب دریافت کردند. یک پژوهشگر تاریخ اقتصاد و یک مدیر باسابقه صنعتی نیز در این مراسم نشان امین‌الضرب دریافت کردند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم علاوه بر رئیس اتاق تهران و نمایندگان بخش خصوصی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و پیروز حناچی، شهردار تهران، نیز حضور داشتند و علاوه بر ایراد سخنانی کوتاه، در بخش تقدیر از برگزیدگان امین‌الضرب به روی صحنه رفتند.

تبدیل تعارض منافع به تعامل سازنده برای توسعه ایران

رئیس اتاق تهران در آغاز این مراسم، هدف از برگزاری متوالی مراسم امین‌الضرب را نمایان‌سازی الگوهای واقعی و بومی کارآفرینی و معرفی آنان به نسل جوان کشور عنوان کرد و گفت: بدون تردید بخش ‌خصوصی بالنده، متعهد، مولد، ملی و سرافراز کشور می‌‌تواند در فراز اقتصاد ایران برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن قرار گیرد.

مسعود خوانساری با بیان اینکه بیش از یکصدوسی‌وهفت سال از تأسیس اتاق بازرگانی یا همان، «اطاق تجارت تهران» می‌گذرد، افزود: جامعه اقتصادی ایران طی این دوره، تجربه‌های بسیاری از فراز و فرودهای تاریخی آموخته ‌‌و حضور موثر در جریان جنبش مشروطیت، کمک به کشور برای عبور از بحران قحطی،‌ پشتیبانی از جبهه‌ها و حضور فعالانه در نهضت مبارزه با کرونا نمونه‌های آشکار از تلاش‌های بی‌وقفه فعالان اقتصادی در آوردگاه‌های سخت تاریخی است.

وی با طرح این پرسش که جامعه امروز ایران تا چه اندازه از فعالیت‌های ملی و توسعه‌ای بخش‌ خصوصی کشور آگاهی دارد، گفت: ساخت اولین خط راه‌آهن، وارد کردن صنعت برق به کشور، تاسیس اولین خطوط تولید و مونتاژ اتومبیل‌های سبک و سنگین، راه‌اندازی خط تولید لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و خوراکی و تاسیس بیمارستان، مدرسه و مسجد در دور‌افتاده‌ترین نقاط کشور همگی اقداماتی است که به همت بخش‌خصوصی به سرانجام رسیده‌است.

خوانساری با این حال تصریح کرد که «امروز جوانان کشور، سرگذشت و زندگی بیل ‌گیتس، استیو جابز و ایلان ‌ماسک را به عنوان الگوهای رفتاری اقتصادی می‌دانند ولی کمتر کسی از آنان سرگذشت و زندگی علی‌اکبر رفوگران، محسن خلیلی، اصغر قندچی، خیامی‌ها و دیگران را شنیده است. در واقع هر اندازه کارآفرینان آن سوی آب برای مردم به ستاره تبدیل شده‌اند، ستارگان واقعی عالم کسب‌وکار ایران، در ذهن آنها جایگاهی درخور توجه نیافته‌است».

رئیس اتاق تهران در ادامه با بیان اینکه آنچه در واقعیت رخ داده این است که بخش‌خصوصی ایران اگرچه تاریخی بالنده دارد ولی به همان نسبت مورد احترام قرار نگرفته و حتی گاهی به سبب خطاهای دیگران، آنها تکفیر و توبیخ شده‌است، افزود: این وضعیت در ۲۰ سال معاصر و به دلیل اوج‌گیری درآمدهای نفتی و حیف و میل‌های فراوان، شدتی بیشتر به خود گرفته و در حالی که جامعه بیش از گذشته نیازمند حضور فعالان اقتصادی است، عرصه بر آنها تنگ‌تر شده ‌است.

خوانساری تاکید کرد: امروز اولویت کشور ایجاد و حفظ اشتغال و کمک به معیشت مردم است، آن هم در زمانه‌ای که تحریم‌ها پای روی گلوی اقتصاد گذاشته و مسیر کسب‌وکار را هر دم سخت‌تر می‌کند. در همین موقعیت پیچیده و دوران پرآشوب، بخش‌خصوصی مولد و متعهد ایران ایستاده است و اجازه نداده چرخ کارخانه‌ها از کار بیافتد و جوانان بیشتری بیکار و ناهنجاری‌های افزون‌تری در جامعه ایجاد شود. درحالی که بسیاری از نورستگان و افرادی که به سبب فسادهای ارزی ثروتی بدست آورده‌اند، سرمایه‌هایشان را به آن سوی مرزها بردند و به خانه و ویلا تبدیل کردند. اما بخش‌خصوصی دغدغه‌مند ایران، سنگر اقتصاد را رها نساخت و اتفاقا در این روزگار ملال‌آور، با تمام وجود در حال مبارزه برای بقاست.

او با اشاره به اینکه طی این سال‌ها بارها از فساد، غارت ارزی یا دست‌درازی به بیت‌المال صحبت شده است، گفت: با این وجود در میان تمام لیست‌های بلند بالایی که از مفسدان ارزی منتشر شده، کمتر نامی از کارآفرینان شناسنامه‌دار و متعهد به میان آمده اما جای تاسف دارد که امروز در پس ادبیات پوپولیستی که گاهی در رفتار مسولان کشور حاکم می‌شود، تر و خشک را با هم می‌سوزانند، به همه از ریز و درشت، اتهام می‌بندند و بی‌مهابا همه را در یک صف قرار می‌دهند.

خوانساری با بیان اینکه فساد، ناشی از سیاست‌گذاری‌های غلط دولتی است، گفت: توزیع ارز رانتی، صدور بخش‌نامه‌های متعدد، اصرار به ادامه توزیع یارانه‌های غیرهدفمند، برهم زدن اصل رقابت در اقتصاد، افزایش حجم دولت، واگذاری‌های غیرکارشناسی و بدتر از آن بازپس‌گیری‌های سیاسی اموال واگذار شده و عدم انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران همگی به بازتوزیع چرخه فساد در کشور کمک کرده ‌و حاصل این وضعیت، ظهور افرادی است که قصد دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. شرکت‌های جعلی، افراد وابسته به این ارگان و آن نهاد و خلاصه کلام سوء‌استفاده‌‌کنندگان در این شرایط نام کارآفرینان را مخدوش می‌کنند و جامعه را نسبت به فعالان اقتصادی بدبین می‌سازند.

رئیس اتاق تهران سپس با اشاره به اینکه، رسالت امروز ما این است که تصویر کارآفرین را همان‌گونه که هست در پیشگاه مردم قرار دهیم و اجازه ندهیم در پس رفتارهای سیاسی، فضای اقتصادی کشور غبارآلود شود، افزود: همه ما باید یک‌صدا به سیاست‌گذاران هشدار دهیم که امروز، زمانه سیاست‌وزی منفعت‌گرایانه نیست. امروز زمان آن نیست که برای پیروزی یک جناح سیاسی، از هیچ بی‌اخلاقی دریغ نکرده و موعد آن نیست که برای پیروزی در یک مبارزه کوتاه انتخاباتی هرچه می‌توانیم دیگران و نظام را تخریب کنیم. اکنون وقتش نیست که برای منفعت شخصی، مصلحت یک ملت را نادیده بگیریم.

خوانساری با بیان اینکه نسلی از تجار و کارآفرینانی که در شرایط کنونی کشور مشغول فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی هستند را باید در زمره فعال‌ترین و کوشاترین نسل طبقه تجار تاریخ معاصر ایران به‌شمار آورد، افزود: اگر ۱۰۰ سال قبل قحطی بود، امروز تحریم است، اگر یک قرن قبل وبا به کشور هجوم آورد، امروز کرونا عذاب روزانه مردم شده‌است، اگر در گذشته بی‌ثباتی سیاسی بود، امروز بی‌برنامه‌گی اقتصادی است و اگر ۱۰۰ سال قبل دیوانسالاری فاسد بود، امروز بوروکراسی زائد و گسترده پیش‌روی فعال اقتصادی است. وضعیت دو دهه معاصر اقتصاد ایران، خلاصه‌ای از تمام ناراستی‌های یک صدسال گذشته است. با این حال کارآفرینی در این کشور تعطیل نشده و همچنان جوانان پرشور در جست‌وجوی روزنه‌های امید،‌ دیوارهای ناامیدی را با دست خالی، خراش می‌دهند.

وی افزود: امروز معتقدم شکل‌گیری اعتماد دو سویه میان بخش‌خصوصی و دولت و تبدیل فضای تعارض منافع به تعامل سازنده، می‌تواند به مسیر توسعه ایران شتاب بخشد. اساسا از شرق تا غرب جهان هیچ اقتصادی بدون توجه به بخش‌خصوصی به پیشرفت معنادار دست پیدا نکرده‌ است. براساس چنین احساس نیازی، اتاق تهران با نگاه به شرایط کشور، نیازهای عمومی، وضعیت بخش‌خصوصی و با اتکای به توانایی‌های جامعه اقتصادی کشور، تلاش کرده اقداماتی موثر و کارآمد برای کمک به شکل‌گیری گفتمان بخش‌خصوصی محور به انجام رساند.

به گفته رئیس اتاق تهران، بازسازی بیمارستان بازرگانان با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی، راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار با نیت تربیت مدیران شایسته، تاسیس مرکز نوآوری با نگاه به همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان یا اقدامات فرهنگی مانند چاپ و ترجمه کتاب‌های فاخر اقتصادی و زندگی کارآفرینان، ساخت مستند و برگزاری جشنواره مستند فرهنگی امین‌الضرب همگی در این مسیر صورت گرفته ‌است.

خوانساری افزود: برگزاری پنجمین دوره مراسم امین‌الضرب نیز با این مقصود صورت گرفته که الگوهایی واقعی و بومی در اختیار نسل جوان اقتصاد کشور از کارآفرینی قرار گیرد. کسانی که در کمال ناامیدی پایه‌های کسب‌وکاری را بنیان نهاده و در نهایت میهن دوستی، موانع را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: بدون تردید بخش‌خصوصی بالنده، متعهد، مولد، ملی و سرافراز کشور می‌‌تواند در فراز اقتصاد ایران برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن قرار گیرد. این مهم با همت جمعی و احیای اعتماد عمومی به جامعه اقتصادی صورت خواهد گرفت.

کارآفرینان سرمایه‌های کشور هستند

 در ادامه این جلسه، پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به اینکه کارآفرینان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در ماه رجب که ماه امیرالمومنین است، قرار داریم؛ کسی که به دلیل عمق حضور در تاریخ، سخنانش تا زنده هستیم برای زندگی ما راهگشاست.

او در ادامه گفت: امیرمومنان در نامه معروف خود به مالک آورده‌اند که در سرزمینی که به آن می‌روی، با کسانی مواجه می‌شوی که از دو حال خارج نیستند؛ یا در دین با تو برادرند یا در خلقت. کاری کن که مردم ثروتمند شوند. در این صورت دیگر لازم نیست از آنها خراج دریافت کنی. حکومت‌هایی که از مردم فقیر خراج دریافت می‌کنند، تیشه به ریشه خود می‌زنند.مقصود این است که مردمی که ثروتمند می‌شوند از جیب خود برای جامعه خرج می‌کنند.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش، مذاکراتی را که میان شهرداری تهران و پارلمان بخش خصوصی پایتخت برای همکاری‌های مشترک صورت گرفته است، مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری به نتایج مطلوبی منتهی شود.

سختی‌ها روی به پایان است

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پنجمین مراسم نشان و تندیس امین‌الضرب و در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان، وعده پایان سختی‌ها را داد و این جمله را طی چندین مرتبه تکرار کرد که «روزهای خوبی پیش ‌روی کشور است».

اسحاق جهانگیری که در این مراسم، نشان پیشکسوتان عرصه کارآفرینی را بر سینه صنعتگران کارکشته و از نسل اول کارآفرینان کشور نشاند و تندیس پنجمین دوره را به آنان اهدا کرد، بر این نکته تاکید کرد که دولت‌های آمریکا طی چند سال اخیر بر زمین‌گیر کردن صنعتگران ایران تمرکز کردند با این حال، کارآفرینان پا پس نکشیدند و به تولید ادامه دادند که باید از آنان تقدیر و تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه سختی‌های ناشی از تحریم‌ها و مشکلات پیش آمده در عرصه اقتصادی کشور، به پایان خواهد رسید، ابتکار اتاق تهران برای قدردانی از تلاش‌های کارآفرینان و زنده نگهداشتن نام و یاد آنان را مورد ستایش قرار داد و گفت: الگوسازی برای نسل جوان کشور، اقدام مبتکرانه و قابل تقدیری است که اتاق بازرگانی تهران طی چند سال اخیر با برپایی مراسم امین‌الضرب به کار گرفته و این ویژگی را به جوانان امروز کشور القا می‌کند که می‌توان در شرایط سخت و دشوار، به مانند نسل‌های گذشته به خلق کارهای بزرگ پرداخت و از موانع عبور کرد.

اسحاق جهانگیری افزود: ماهیت تولیدکننده و صنعتگر، خلق سازندگی‌ها و ترسیم خوبی‌ها از دل مشکلات است.

مستندسازان برتر کارآفرینی

قبل از اهدای نشان و تندیس امین‌الضرب به صنعتگران و فعالان اقتصادی، اتاق تهران از سه مستندساز تقدیر کرد. این مستندسازان در جشنواره اخیر سینماحقیقت با حمایت و همکاری اتاق بازرگانی تهران، سه فیلم مستند در باب مشکلات اقتصادی و چالش‌هایی که کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند ساختند و به نمایش گذاشتند.

در این بخش ابتدا مصطفی رزاق‌کریمی برای ساخت فیلم مستند «راه ناتمام» که به سرگذشت مرحوم اصغر قندچی پرداخته‌است، مورد تقدیر قرار گرفت. رزاق‌کریمی نیز پس از این تقدیر، به تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت خود در عرصه مستندسازی در کشورهای آلمان، اتریش و ایران اشاره کرد و با بیان اینکه در ایران کمتر به ساخت فیلم‌های مستند مربوط به کارآفرینی، پرداخته شده اظهار امیداوری کرد که در ایران فستیوال مستقلی برای معرفی و تقدیر از فیلم‌های مستند کارآفرینی ایجاد شود.

همچنین فرشاد اکتسابی کارگردان فیلم مستند «ف-الف» نیز از سوی اتاق تهران به خاطر ساخت این فیلم مستند مورد تقدیر قرار گرفت. موضوع این مستند در ارتباط با فساد ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

در نهایت کتایون جهانگیری سازنده فیلم مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» نیز که در رابطه با موضوع مشکلات کارآفرینان در حوزه تامین اجتماعی، اثری مستند روانه جشنواره سینماحقیقت کرده بود مورد تقدیر قرار گرفت. او با تقدیر از اتاق تهران برای برگزاری مراسم امین‌الضرب، تصریح کرد که بخش‌ خصوصی می‌تواند با یک الگوی درست و بر اساس توسعه پایدار، امید را به کشور بازگرداند.

پژوهشگر برتر در حوزه کارآفرینی

در بخش نخست اهدای نشان امین‌الضرب به برگزیدگان، «فریدون شیرین‌کام» پژوهشگر تاریخ اقتصاد و کارآفرینی به پاس تحقیقات و تالیفاتی که حوزه کارآفرینی و زندگی فعالان اقتصادی پیشرو و پیشگام در ایران انجام داده است، از سوی هیات داوران شایسته تقدیر و دریافت نشان امین‌الضرب معرفی شد. شیرین‌کام پس از دریافت این نشان، طی سخنانی این درخواست را مطرح کرد که سیاستگذاران فرآیندهای سیاستگذاری را به‌گونه‌ای پیش ببرند که به بهبود امید و نظام کسب و کار منجر شود.

نشان امین‌الضرب بر سینه پیشکسوتان صنعت

در ادامه این مراسم و در بخش پاسداشت یک عمر کارآفرینی نیز، پیشکسوتان صنعت کشور معرفی و نشان و تندیس امین‌الضرب را دریافت کردند.

«اکبر لاجوردیان»، از بنیان‌گذاران گروه صنعتی بهشهر و از پیشکسوتان صنعت کشور در این دوره، نشان و لوح امین‌الضرب را دریافت کرد. لاجوردیان از جمله فعالان صنعتی بود که مشمول بی‌مهری قرار گرفته و کارخانه او در سال‌های اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ملی شده بود. پس از پخش پیام تصویری لاجوریان در این مراسم، علی‌اصغر سعیدی، جامعه شناس و پژوهشگر تاریخ کارآفرینی در ایران این جایزه را دریافت کند. سعیدی پشت تریبون ایستاد تا بخشی از نتایج تحقیقات خود در مورد زندگی و زمانه لاجوردیان را؛ که در قالب کتابی نیز منتشر شده، بازگو کند. او گفت: آقای لاجوردیان، یکی از چهره‌های برجسته تاریخ اقتصاد ایران است؛ نماینده‌ای از خانواده لاجوردیان که حدود ۱۱۰ سال در حوزه کسب‌وکار فعال بوده اند.

او با بیان اینکه لاجوردیان در اوج بی‌ثباتی اقتصاد ایران در سال ۱۳۲۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: از پنبه پاک‌کنی تا روغن‌کشی و تولید روغن نباتی و تولید شوینده‌ها و فعالیت در عرصه نساجی از جمله فعالیت‌های ایشان بوده و البته اوج فعالیت این کارآفرین به تاسیس کارخانه پلی‌اکریل در سال ۱۳۵۲ مربوط است.

سعیدی با اشاره به اینکه لاجوردیان دستی هم بر فعالیت‌های آموزشی داشته است، افزود: پس از انقلاب مانند تعداد دیگری از کارآفرینان در معرض بی‌مهری قرار گرفت و اموال او مصادره شد که به نظر می‌رسد این مصادره‌ها به واسطه اغتشاشات فکری ناشی از تفکرات چپ‌گرایانه آن مقطع شکل گرفت. او کارآفرینی بوده که همواره اعتقاد داشت، باید مانند نهنگ بود و با مشکلات مبارزه کرد. لاجوردیان در تبیین این دیدگاه خود، این بیت را به کار می‌برد که نهنگ آن به که در دریا ستیزد/ ز آب خرد ماهی خرد خیزد.

از دیگر پیشکسوتان صنعت که در پنجمین دوره نشان و تندیس امین‌الضرب از سوی هیات داوران لایق دریافت نشان امین‌الضرب شد، «رضا تهرانچی» بنیانگذار کارخانه ویتانا و خالق بیسکویت مادر، بود. او نیز به مانند اکبر لاجوردیان به دلیل کسوت سن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا در این مراسم حضور نیافت و به نمایندگی از وی، علی‌اصغر سعیدی، پژوهشگر حوزه کارآفرینی این نشان را دریافت کرد. سعیدی درباره این کارآفرین پیشکسوت گفت: تهرانچی از ۱۱ سالگی زندگی مستقل خود را آغاز کرده است. او در ابتدا کلاس آموزش ماشین‌نویسی راه‌اندازی کرد و سپس با استخدام دبیران و معلمان خودش در دبیرستان دارالفنون، آموزشگاهی تاسیس کرد که تا به کارمندان ادارات برای اخذ مدرک سیکل و دیپلم دبیرستان کمک کند.

او با بیان اینکه تهرانچی رشته دندانپزشکی را برای ادامه تحصیل خود برگزید، ادامه داد: این کارآفرین تحت تاثیر دکتر‌ هاوزر آمریکایی، نویسنده کتاب روش‌های مختلف تغذیه، برای جوانی و طول عمر به صنعت تغذیه و تاسیس کارخانه ویتانا روی آورد. ویتانا نخستین کارخانه‌ای بود که روی محصولات خود تاریخ مصرف و مهر استاندارد درج کرد و سپس درج این نشان به سایر محصولات نیز تسری یافت.

سعیدی عنوان کرد که تهرانچی این هدف را برای خود تعیین کرد که روزی کودکان چینی نیز بیسکوییت مادر بخورند. این جامعه‌شناس در ادامه از بی مهری‌های صورت گرفته و مصادره اموال این کارآفرین در روزهای پس از انقلاب روایت کرد. او توضیح داد که هم‌اکنون در حال نگارش کتاب زندگی و کسب‌وکار رضا تهرانچی است.

در ادامه این مراسم «غلامرضا ذوالانواری» از کارآفرینان صنعت فرش دستباف و گبه و بنیان‌گذار موسسه فرش ذورالانواری که به عنوان «پدر گبه ایران» نیز شناخته می‌شود، در مراسم امسال نشان و لوح امین‌الضرب را دریافت کرد.

«جمشید بردبار» مدیرعامل شرکت الکترونیک افزارآزما نیز در این مراسم با رای هیات داوران، لایق دریافت نشان و لوح امین‌الضرب شناخته شد و این نشان را دریافت کرد. وی در سخنان کوتاهی، این آرزو را کرد که صدور بخشنامه‌های متعدد دولتی علیه بخش ‌خصوصی و فعالان کسب‌و‌کار کشور به پایان برسد. او در سخنانی کوتاه افزود: دولت بخش خصوصی را بیمار می‌داند و خود را طبیب می‌شمارد. بعد بی آنکه ما را دیده باشد و درد ما را شنیده باشد و از بیماری ما پرسیده باشد برای بهبود ما نسخه می‌پیچد.

«محمد احرامیان» بنیان‌گذار و رئیس هیات مدیره فولاد یزد، دیگر دریافت‌کننده لوح و نشان امین‌الضرب بود. وی در سخنان کوتاهی، خواستار پایان‌دهی مداخلات دولت در اقتصاد شد.

همچنین، «محمدرضا نعمت‌زاده» از وزرای سابق در دولت‌های گذشته، به عنوان مدیر برتر صنعتی معرفی شد و نشان و لوح امین‌الضرب را دریافت کرد.

اهدای تندیس امین‌الضرب به دو پیشکسوت کارآفرینی

همچنین در این مراسم، دو نفر از پیشکسوتان عرصه صنعت و کارآفرینی «تندیس امین‌الضرب» را دریافت کردند. «محمدرضا انصاری»، بنیان‌گذار شرکت کیسون به پاس بیش از پنج دهه فعالیت در عرصه خدمات فنبی و مهندسی و صنعت کشور از سوی هیات داوران لایق دریافت تندیس امین‌الضرب شناخته شد. انصاری در حال حاضر از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران است.

هم‌چنین «رضا حمیدی» بنیان‌گذار گروه صنعتی مشهد که در حوزه چرم، فرش، نان صنعتی و نساجی فعالیت می‌کند نیز از سوی هیات داوران برای دریافت تندیس امین‌الضرب پنجمین دوره معرفی و شناخته شد. او نیز تندیس امین‌الضرب را از معاون اول رئیس‌جمهور، شهردار تهران و رئیس اتاق تهران دریافت کرد.

 در این مراسم نیز مانند سال گذشته در اقدامی نمادین، هر یک از برگزیدگان، بخشی از یک تابلوی کاشی‌کاری را تکمیل کردند که در نهایت این مصرع از شعر فردوسی«چو ایران نباشد، تن من مباد» پدیدار شد. بر این اساس، قرار است، عواید حاصل از فروش این تابلوی کاشی‌کاری در توسعه و تجهیز بیمارستان بازرگانان هزینه شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.