صفحه اصلی / سرخط خبرها / سبقت تورم از کرایه تاکسی های اینترنتی

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی

سبقت تورم از کرایه تاکسی های اینترنتی

کسب و کار نیوز - نرخ سفرها در تاکسی های اینترنتی براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور به صورت داینامیک و شناور است.

یادداشت – 
المان های گوناگونی همچون «تجمع مسافر»، «تجمع راننده»، «طول مسیر» و «ترافیک» باعث می شود نرخ کرایه ها در زمان های پرترافیک بالا رود و در ساعات خلوت کاهش یابد. این در حالی است که ما در اتحادیه کسب و کارهای مجازی با دو نوع شکایت و نگاه مواجهیم؛ نگاه اول مسافران شاکی از قیمت های بالا هستند و نگاه دوم رانندگان معترض از هزینه های بالای خودرو که می گویند با این نرخ سفرها به صرفه نیست که ما سفری را انجام بدهیم. اعتراض آنها نسبت به تورم و گرانی لوازم یدکی، بنزین و وسایل مربوط به خودرو است که در سال جاری چندین برابر شده است. رانندگی در ساعات پرترافیک برای رانندگان تاکسی های اینترنتی با هزینه بنزین، دیسک و صفحه و لاستیک از نظر اقتصادی به صرفه نیست، بنابراین سفر را قبول نمی کنند. به ویژه که در روزهای پایانی سال هستیم و تعداد مسافران و تقاضای سفر افزایش می یابد. بنابراین کرایه تاکسی های اینترنتی هم افزایش خواهد یافت.
ما به عنوان اتحادیه، یک راهکار را در دستورالعمل وزارت کشور افزوده ایم که شوراهای شهر، قیمت مصوب تاکسی های بی سیم را که در آغاز هر سال برای آن تصمیم گیری می کنند، به تاکسی های اینترنتی اعلام و این تاکسی ها این نرخ ها را در سامانه شان ثبت کنند و اگر زمانی نرخ تاکسی اینترنتی از نرخ تاکسی بی سیم بالاتر بود، آن را به مسافر نمایش دهند. طی آخرین پیگیری که از تاکسی های اینترنتی و اتحادیه کرده ایم، با وجود اینکه در روزهای پایانی سال هستیم، هنوز نرخ مصوبی از سوی شورای شهر نیامده است.
در کنار آن، برخی از تاکسی های اینترنتی بزرگ در برخی از زمان ها و شاید هر شب مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می کنند که رانندگان سفرها را قبول کنند زیرا هرچند نرخ سفرها گران است، ولی به دلیل اینکه رانندگان در ترافیک می مانند، صرفه اقتصادی برای آنها ندارد.
با وجود اینکه قیمت ها در تاکسی های اینترنتی شناور است، گاهی ممکن است نرخ میان این اپلیکیشن ها به دلیل تجمع راننده تفاوت داشته باشد؛ ولی غالبا از الگوریتمی مشابه یکدیگر استفاده می کنند.
آخرین افزایش قیمتی که در تاکسی های اینترنتی اعمال شده در ابتدای سال همزمان با تاکسی ها بود که به ۱۵ درصد می رسید. در واقع تاکسی های اینترنتی از افزایش کرایه ای که در شورای شهر برای تاکسی ها تصویب می شود تبعیت می کنند و حتی این تاکسی ها به میزان تاکسی های شهری به نرخ کرایه خود نمی افزایند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.