صفحه اصلی / سرخط خبرها / هشدار نسبت به ریزش رمزارزها

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین ایران

هشدار نسبت به ریزش رمزارزها

کسب و کار نیوز - آرزوی یک شبه پولدار شدن و به دست آوردن سودهای بادآورده، این روزها افراد و به ویژه قشر جوان را به بازار رمزارزها کشانده است و شاهد استقبال بی سابقه از این بازار هستیم. این در حالی است که هیچ کار فرهنگی در هیچ کجا اعم از رسانه ملی انجام نشده است.

یادداشت – 
در این میان زمانی که کارشناسان این حوزه برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم برای حضور در رسانه ملی درخواست می دهند، با جواب منفی این رسانه مواجه می شوند؛ در حالی که با توجه به استقبال مردم از این حوزه و جذابیت این بازار به ویژه در سال جاری و مخاطرات فراوانی که در این حوزه وجود دارد، آگاهی بخشی به جامعه ضروری می نماید.
کلاهبرداری نیز همپای استقبال مردم از این بازار بسیار زیاد شده است. این بازار ریسک و مخاطره زیادی دارد و هیچ کسی نمی تواند مطمئن باشد که فردا صبح چه اتفاقی در این بازار می افتد. این بازار، بازار پرنوسان و پرریسکی است.
این بازار طبیعتا می تواند گاها بسیار مخاطره آمیز باشد به شرطی که برای آن ساز و کاری در نظر گرفته نشود. هرچند این بازار پتانسیل زیادی برای توسعه صنعت کشور دارد زیرا ما می توانیم بسیاری از منابع کشورمان را به این ابزار تبدیل و با آن منابع مورد نیاز مردم را تامین کنیم؛ ولی چیزی که شاهد آن هستیم این است که هیچ منابعی تامین نشده است.
در این میان افرادی که علاقه مند به حضور در بازار ارزهای دیجیتال هستند، اولین چیزی که نیاز دارند این است که بدانند در چه فضایی وارد می شوند. باید بدانند همان طور که سودهای یک شبه در انتظارشان است در یک لحظه ممکن است سرمایه آنها نابود شود. دومین نکته اینکه از سایت هایی که در جامعه شناخته شده و معتبرند، استفاده کنند. سوم اینکه سرمایه شان را روی کوین هایی که یک شبه نوسان شدید دارند، نگه ندارند.
بهترین کوینی که از اعتبار و اطمینان بیشتری سود می برد، همچنان بیت کوین است و در مرتبه دوم اتریوم. این دو کوین می توانند اطمینان بیشتری را از باب حفظ ارزش و سرمایه ایجاد کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.