صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / زیان دیدگان بورس خریدار ارزهای دیجیتال شدند
زیان دیدگان بورس خریدار ارزهای دیجیتال شدند

با یخ زدگی قیمت ها در بازار ارز و طلا و سرخ پوشی بورس، کوچ سرمایه ها به بازار ارزهای دیجیتال سرعت گرفت

زیان دیدگان بورس خریدار ارزهای دیجیتال شدند

کسب و کار نیوز - در روزهای ابتدای امسال «بورس» روی بورس بود و با افول آن، ارزهای دیجیتال!

به گزارش کسب و کار نیوز، در روزهای ابتدای امسال «بورس» روی بورس بود و با افول آن، ارزهای دیجیتال! برای ورود به دنیای پررمز و راز «کوین ها»، لازم نیست مثل گذشته به کنکاش بپردازیم، همین که سایتی را باز کنیم، تبلیغات رنگارنگ سایت های خرید و فروش انواع و اقسام ارزهای دیجیتال خودنمایی می کند و کافی است روی یکی از همین سایت ها کلیک کنیم تا شما را به دنیایی وارد کنند که هرچه جلوتر می روید، بازی جذاب تر؛ اما خطرناک تر می شود!

زمان درخشش بیت کوین فرارسید

در این میان با رشد نجومی قیمت ارزهای دیجیتال، سرمایه های سرگردان در ایران به سمت این بازار جذب شد. در این میان مالباختگان بورس نیز که درِ تالار شیشه ای را از پاشنه درآورده اند؛ اما حمایتی از دولت ندیده اند، یک به یک عطای این بازار را به لقای آن می بخشند و وارد سرزمین عجایب ارزهای دیجیتال می شوند. در این میان قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتال به سرعت در حال افزایش است و رکوردشکنی می کند؛ به طوری که بیت کوین طی یک هفته ۹ درصد افزایش قیمت داشته و در لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۵۷ هزار دلار معامله شده است. افزایش قابل توجه ارزش بیت کوین به خاطر بالا رفتن مقبولیت آن بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ بوده است.

تکرار پرونده سکه ثامن در بازار ارزهای دیجیتال؟

در این میان مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به تکرار پرونده سکه ثامن در موضوع ارزهای دیجیتال هشدار داد.

این در حالی است که زیان دیدگان پرونده سکه ثامن حداقل مدرکی داشتند که برای اعاده پول خود، جبران مافات کنند اما در پرونده ارزهای دیجیتال، خریداران در صورت زیان مدرکی برای ارائه نیز نخواهند داشت.

«کسب و کار» در گفتگو با یک کارشناس، توصیه های ایشان را برای خریداران کوین ها گوشزد می کند.

هشدار نسبت به ریزش رمزارزها

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین ایران

آرزوی یک شبه پولدار شدن و به دست آوردن سودهای بادآورده، این روزها افراد و به ویژه قشر جوان را به بازار رمزارزها کشانده است و شاهد استقبال بی سابقه از این بازار هستیم. این در حالی است که هیچ کار فرهنگی در هیچ کجا اعم از رسانه ملی انجام نشده است.
در این میان زمانی که کارشناسان این حوزه برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم برای حضور در رسانه ملی درخواست می دهند، با جواب منفی این رسانه مواجه می شوند؛ در حالی که با توجه به استقبال مردم از این حوزه و جذابیت این بازار به ویژه در سال جاری و مخاطرات فراوانی که در این حوزه وجود دارد، آگاهی بخشی به جامعه ضروری می نماید.
کلاهبرداری نیز همپای استقبال مردم از این بازار بسیار زیاد شده است. این بازار ریسک و مخاطره زیادی دارد و هیچ کسی نمی تواند مطمئن باشد که فردا صبح چه اتفاقی در این بازار می افتد. این بازار، بازار پرنوسان و پرریسکی است.
این بازار طبیعتا می تواند گاها بسیار مخاطره آمیز باشد به شرطی که برای آن ساز و کاری در نظر گرفته نشود. هرچند این بازار پتانسیل زیادی برای توسعه صنعت کشور دارد زیرا ما می توانیم بسیاری از منابع کشورمان را به این ابزار تبدیل و با آن منابع مورد نیاز مردم را تامین کنیم؛ ولی چیزی که شاهد آن هستیم این است که هیچ منابعی تامین نشده است.
در این میان افرادی که علاقه مند به حضور در بازار ارزهای دیجیتال هستند، اولین چیزی که نیاز دارند این است که بدانند در چه فضایی وارد می شوند. باید بدانند همان طور که سودهای یک شبه در انتظارشان است در یک لحظه ممکن است سرمایه آنها نابود شود. دومین نکته اینکه از سایت هایی که در جامعه شناخته شده و معتبرند، استفاده کنند. سوم اینکه سرمایه شان را روی کوین هایی که یک شبه نوسان شدید دارند، نگه ندارند.
بهترین کوینی که از اعتبار و اطمینان بیشتری سود می برد، همچنان بیت کوین است و در مرتبه دوم اتریوم. این دو کوین می توانند اطمینان بیشتری را از باب حفظ ارزش و سرمایه ایجاد کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.