صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / ۱۰۰ برگزیده نخست «پانا سه» معرفی شدند تا دستاورد پایان‌نامه‌های دانشجویی تجاری‌سازی و وارد جامعه شود
۱۰۰ برگزیده نخست «پانا سه» معرفی شدند تا دستاورد پایان‌نامه‌های دانشجویی تجاری‌سازی و وارد جامعه شود

کرمی:

۱۰۰ برگزیده نخست «پانا سه» معرفی شدند تا دستاورد پایان‌نامه‌های دانشجویی تجاری‌سازی و وارد جامعه شود

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق از انتخاب 100 برگزیده دور نخست جشنواره و مسابقه ملی «پانا‌سه» خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «پاناسه» عنوان جشنواره‌ای است که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و با همکاری ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برگزار می‌شود.
رویداد و مسابقه‌ای ملی، فناورانه و علمی که با زبانی ساده در نظر دارد دستاوردها و یافته های علمی دانشجویی را به جامعه عرضه کند. در این جشنواره دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف در ویدئوهای سه دقیقه ای پایان نامه خود را توضیح دادند. رویدادی که در کاربردی کردن پایان نامه ها و افزایش تاثیرگذاری آنها در جامعه نقشی مهم دارد.

آثار برتر نمایش داده می‌شود

پرویز کرمی عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره گفت: با اعلام فراخوان این رویداد ۶۴۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از داوری و ارزیابی نهایی ۱۰۰ اثر به عنوان برگزیده مرحله نخست انتخاب شدند. در این مرحله تمامی پایان نامه‌ها دارای امتیاز یکسان هستند.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق ادامه داد: ۳۰ اثر از منتخبین مرحله نخست، تا پایان اسفند ماه پس از داوری مجدد برای شرکت در مرحله نهایی و شرکت در برنامه تلویزیونی که به همین منظور ساخته می شود، انتخاب می‌شوند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره اهمیت برگزاری این جشنواره بیان کرد: بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند، همچنین تعداد زیادی فارغ التحصیل نیز وجود دارد که در گذشته از پایان نامه‌های خود دفاع کردند. اما اکنون این پایان نامه‌ها چه سرنوشتی دارند. آنها در قفسه های کتابخانه ها خاک می خورند و اگر شانس بیاورند افرادی برای تحقیق خود از آنها استفاده می کنند.

کرمی در ادامه افزود: اما «پانا سه» آمده است تا به این وضعیت خاتمه دهد و فرصتی برای دیده شدن و شرایط نمایش این پایان‌نامه‌ها را ایجاد کند تا عموم مردم با اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی می افتد آشنا شوند. پس با این اتفاق و کمک به معرفی و تجاری سازی آنها و آگاه سازی جامعه  از کاربرد پایان نامه خوشحالی و امید نیز در جامعه رواج می یابد. دانشجویان در دوره های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که از پایان نامه خود دفاع کردند در قالب یک ویدئو سه دقیقه  ای طرح و پژوهش خود را معرفی و ارائه دادند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی همچنین بیان کرد: محتوا، جذابیت و همه فهم بودن آن چیزی بود که در این ویدئوها مورد توجه داوران قرار گرفت. چرا که شاید برخی امکانات لازم را برای ساخت یک ویدئو نداشتند پس این مورد تاثیر اصلی را نداشت. این جشنواره در کنار سایر فعالیت ها آغازگر حمایت  از پایان نامه های دانشجویی است تا دیده شوند تا حمایت و سرمایه گذاری روی آنها انجام شود. در نهایت نیز محصولی فناورانه به جامعه عرضه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.