صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / خودکفایی در صنعت پتروشیمی با کمک یک شرکت دانش بنیان
خودکفایی در صنعت پتروشیمی با کمک یک شرکت دانش بنیان

تولید گاز سنتز پتروشیمی در کل چرخه به نقطه صد درصدی رسید

خودکفایی در صنعت پتروشیمی با کمک یک شرکت دانش بنیان

کسب و کار نیوز - تفاهم نامه آغاز همکاری مشترک فی مابین شرکت آرین متانول و شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو در حوزه بومی سازی و تامین کاتالیست های فرآیند تولید گاز سنتز واحد متانول امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در خلال برگزاری بیست و پنجمین رویداد بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم نامه‌ توسعه همکاری میان شرکت آرین متانول و شرکت نفت و گاز سرو امضا و باعث خرید کاتالیست داخل برای طرح پتروشیمی آرین متانول شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو در این باره اظهار داشت: کاتالیست ها قلب تپنده پتروشیمی ها هستند. با اعتماد هولدینگ‌ها و صنایع پتروشیمی به محصولات ایران ساخت و سپردن بخش کاتالیست یک مجموعه پتروشیمی با قیمت بسیار زیاد به یک شرکت دانش بنیان به رشد و داخلی سازی این صنعت کمک خواهد کرد.

کریمی وثیق گفت: شرکت نفت و گاز سرو کارنامه درخشانی در زمینه تولید کاتالیست‌ها دارد. این مجموعه از سال ۸۳ فعالیت خود را شروع کرده و در زمینه تولید کاتالیست توانسته است همکار مستمری برای صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولاد کشور باشد. از امروز به بعد تولید گاز سنتز پتروشیمی آرین در کل چرخه به نقطه صد درصدی می رسد. لازم به توضیح است که فقط تولید کنندگان کاتالیست های بزرگ در دنیا چنین توانایی و قابلیتی را دارند.
وی همچنین افزود: اعتماد یک شرکت پتروشیمی به مجموعه ما اعتمادی است که امیدواریم در بخش های مختلف کشور شاهد آن باشیم. همچنین امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهداتفاقات بزرگ که موجب ایجاد امید و بزرگی و عظمت مردم این کشور می شود، باشیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در ادامه به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد نشان داد که فرزندان این کشور توانسته اند کارهای بزرگ انجام دهند.
کریمی وثیق ادامه داد: قراردادی که امروز منعقد شد، نشان از توان مهندسین داخلی دارد. اواسط سال آینده شاهد تولید پتروشیمی آرین متانول بر اساس توان داخلی خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.