صفحه اصلی / اصناف / مشاغل غیررسمی رو به افزایش است
مشاغل غیررسمی رو به افزایش است

شهریار حیدری، نماینده مجلس:

مشاغل غیررسمی رو به افزایش است

کسب و کار نیوز- شهریار حیدری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر آمار 60 درصدی مشاغل غیررسمی کشور که فاقد بیمه و مزایای قانون کار هستند، اظهار داشت: به خاطر وضعیت اشتغال در کشور بیشتر مشاغل به سمت مشاغل غیر رسمی رو می‌آورند بنابراین نیاز به اصلاح قانون کار است.

به گزارش کسب و کار نیوز، حیدری در خصوص مشاغلی که توان پرداخت حداقل دستمزد را ندارند اعلام کرد: در ابتدا دولت باید به این مشاغل کمک کند و همچنین  و از طریق مجلس برای این مشاغل باید قانون را بازنگری کنیم.

وی درخصوص شرعی شدن قانون کار اعلام کردند: باید  موارد شرعی در قانون کار مورد بررسی  قرار گیرد و این قانون با شرایط روز اصلاح گردد. نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در خصوص  عدم اجرای صحیح  ماده ۴۱ قانون کار توسط شورای عالی کار گفت: مجلس در حوزه نظارتی باید ورود پیدا کند و اینجانب به عنوان وظیفه خودم از شورای عالی کار مطالبه می نمایم تا دستمزد متفاوت را به صورت صحیح اجرا کنند.

آقای حیدری در پاسخ به سوال دستمزد توافقی در کارگاه های زیر۱۰ نفر اعلام کرد با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور، هر کاری برای اشتغال انجام دهیم خوب است و در حال حاضر این توافقات وجود دارد که باید حمایت های قانونی در این خصوص صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.