صفحه اصلی / اسلایدر / بهره مندی بیش از ۹۷۰۰ بنگاه اقتصادی از معافیت بیمه‌ای
بهره مندی بیش از ۹۷۰۰ بنگاه اقتصادی از معافیت بیمه‌ای

بهره مندی بیش از ۹۷۰۰ بنگاه اقتصادی از معافیت بیمه‌ای

کسب و کار نیوز- آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان متقاضی کارورزی ثبت نام کرده و بیش از ۹۷۰۰ بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، کارورزی طرحی موثر در توسعه اشتغال همراه با مهارت آموزی است که زمینه آشنایی فرد با محیط کار و جذب وی در بنگاه‌ اقتصادی را فراهم می‌کند. بر اساس آخرین گزارش عملکرد طرح کارورزی، ۱۳۸ هزار و ۸۳۱ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان متقاضی طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌ و واجد شرایط شناخته‌ شده‌اند که از این تعداد، ۴۹ هزار و ۴۱۸ نفر منجر به عقد قرارداد شده، ۱۹ هزار و ۳۸۷ بنگاه اقتصادی ثبت‌نام کرده و ۹۷۷۷ واحد مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.

این آمار نشان می دهد که تعداد متقاضیان و بنگاههای ثبت نام کرده نسبت به ماههای گذشته رشد داشته و استقبال از این طرح افزایش یافته است. استانهای فارس، لرستان، خوزستان، کرمان، ایلام، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی به ترتیب دارای بیشترین تعداد داوطلب ثبت‌نام شده هستند.

در بین استانهای مجری طرح، استان فارس با ۱۳ هزار و ۴۱۸ داوطلب، ۲۱۸۲ تعداد واحد پذیرنده و ۵۹۴۰ قرارداد منعقده بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط، بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده است. کمترین تعداد واحد پذیرنده نیز متعلق به هرمزگان و کمترین تعداد قرارداد منعقده متعلق به خوزستان بوده است.

داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهی و بنگاههای اقتصادی به منظور برخورداری از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه ای می توانند به سامانه کارورزی به نشانی  https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت نام از جمله شرایط بهره مندی از مزایای کارورزی به شمار می رود. برای متقاضیان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند. مدت دوره کارورزی حداکثر ۳ ماه است و کارورزان طی این مدت بیمه مسئولیت مدنی هستند. میزان کمک هزینه کارورزی در سال ۱۳۹۹ نیز به ازای هر ماه، برای مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان،  مقطع کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکترا ۷۰۰ هزار تومان است که از سوی وزارت کار به کارورزان پرداخت می شود.

در حال حاضر بازار کار تحت تاثیر تغییر و تحولات اقتصادی، شرایط ویژه ای را دنبال می‌کند که برای برون رفت از این شرایط لازم است سیاستهای مناسبی در حوزه اقتصاد و بازار کار به اجرا درآید.  پیش بینی می شود با توجه به اثرات مثبت اجرای طرح کارورزی، این طرح فرصت آشنایی افراد با محیط کار را فراهم کرده و ضمن انتقال دانش و مهارت موجب جذب کارجویان و فارغ التحصیلان به بنگاههای اقتصادی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.