صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / لزوم به روز شدن قانون کار
لزوم به روز شدن قانون کار

عضو کمیسیون اقتصادی مطرح کرد

لزوم به روز شدن قانون کار

 عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به میزان اشتغال غیررسمی گفت متاسفانه وقتی که مشاغل رسمی در غیاب اقتصاد پویا و فاقد سرمایه گذاری، تشکیل نمی شود کارآفرینی ایجاد نخواهد شد. به هر حال افرادی که دنبال شغل هستند از روش غیر رسمی، کسب و کار پیدا می‌کنند و به این «بیماری اقتصاد» گفته می‌شود.

 مرحبا درخصوص دستمزد توافقی اعلام کردند:  کارگاهی زیر ۱۰ نفر در کشورهای دیگر مثل چین نشان داده است که یکی از بهترین راهکارها برای کارآفرینی و تولید است اگر بتوان از پتانسیل ماده ۱۹۱ قانون کار برای این کارگاه ها استفاده کنیم برای اقتصاد و اشتغال کشور مفید است. و امکان این هست که دستمزد توافقی را تصویب کنند ولی باید متولی این موضوع مشخص شود تا ابعاد و جزئیات کار را بررسی کنند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون کار مطابق با شرع اسلام اعلام کرد: در کمیسیون های تخصصی مجلس، قانون کار را مورد بررسی قرار خواهند داد و ما حتماً موافق شرعی شدن قانون کار هستیم و این قوانین باید به روز شود و مشکلات قانون برطرف شود تا به بازارکار کمک کند.

مرحبا در خصوص عدم اجرای ماده ۴۱ قانون کار که دستمزدها باید برای مناطق مختلف یا صنایع مختلف تعیین گردد گفت: ما از حوزه نظارتی که بر عهده داریم باید بررسی کنیم که قانون را به صورت صحیح اجرایی کنند و من در مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.