صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / افتتاح سومین دوره طرح تیکاف در پارک فناوری پردیس
افتتاح سومین دوره طرح تیکاف در پارک فناوری پردیس

2600 نفر از 31 استان کشور در این طرح ثبت نام کردند

افتتاح سومین دوره طرح تیکاف در پارک فناوری پردیس

کسب و کار نیوز - سومین دوره طرح تیکاف، با حضور «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس در سالن‌های همایش‌های پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آیین افتتاحیه سومین دوره طرح تیکاف با حضور «مهدی صفاری‌نیا» رئیس، «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری، «احمد عسگری» مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران شرکت‌های عضو پارک، برگزار شد. این طرح با هدف کوتاه کردن مسیر تجاری‌سازی ایده و کاهش هزینه‌های آن برای افراد صاحب ایده‌های نوآورانه، طرح‌های فناورانه و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب ‌و کار طراحی شده است.

آموزش پذیر بودن احتمال موفقیت کسب و کار را افزایش می‌دهد

«مهدی صفاری‌نیا»، رئیس پارک فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه سومین دوره از این طرح بیان کرد: دو سال قبل تعداد شرکت‌های پارک ۲۰۰ عدد بود و در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ شرکت تحت ‌پوشش داریم. همچنین دو سال قبل فروش شرکت‌های پارک ۶ هزار میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان است. به علاوه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در مجموعه پارک، به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: یکی از ایرادات ما در اکوسیستم فناوری و نوآوری، این است که خیلی کم به دنبال یادگیری هستیم. تصور می‌کنیم اگر دانشگاه رفتیم و سوادی داریم برای هرکاری کفایت می‌کند و کمتر به دنبال مشورت گرفتن هستیم.

صفاری‌نیا در ادامه تاکید کرد: یکی از خصوصیات ۴۰۰ نفری که در این طرح ثبت‌نام کردند، این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از ظرفیت دیگران در مسیر تجاری‌سازی استفاده کنند. من اطمینان دارم کسانی که تصمیم گرفتند کار تیمی کنند و از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.

وی خطاب به حاضران در سومین دوره طرح تیکاف گفت: امروز فضای کشور بسیار متحول شده و آماده است. حمایت مالی حداقلی و تجاربی که طی دو هفته آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد، ۱۰ سال پیش نبود. طرح‌ها و حمایت‌های این چنین برای کشور و افراد علاقه‌مند به حرکت در مسیر نوآوری و کارآفرینی فرصت است.

صفاری‌نیا تصریح کرد: قبل از این، سرمایه‌گذاری فقط در حوزه دلار، سکه و ساختمان‌سازی قابل تصور بود. ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک ما به دنبال استعدادها هستند؛ این تغییر بینش اتفاق بسیار بزرگی است.


ثبت نام ۲۶۰۰ نفر از ۳۱ استان برای شرکت در سومین دوره طرح تیکاف

«احمد عسگری» مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در این مراسم اظهار داشت: اولین دوره طرح تیکاف سال ۹۵ و دومین دوره سال ۹۷ برگزار شد و خروجی‌های قابل‌قبولی نیز داشت.

او در ادامه در رابطه با تفاوت سومین دوره این طرح با دوره‌های قبلی تصریح کرد: سومین دوره طرح تیکاف تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد. مهم‌ترین تغییر این است که دوره‌های قبل ویژه اعضای بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی شده بود؛ اما در این دوره با توجه به نیاز کشور و با پیشنهاد پارک فناوری پردیس به معاونت علمی و فناوری، قرار بر این شد در سومین دور تیکاف میزبان همه علاقه‌مندان باشیم.

عسگری ادامه داد: علاوه بر این،‌ شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا باعث شد تا با برقراری سومین دوره تیکاف به صورت مجازی، امکانی فراهم کنیم که علاقه‌مندان در دیگر استان‌ها نیز امکان شرکت در این طرح را داشته باشند.

وی افزود: ثبت‌نام سومین دوره طرح تیکاف از آذر ماه آغاز شد. در بازه مهلت ثبت‌نام، ۲۶۰۰ نفر از ۳۱ استان در طرح ثبت‌نام کردند. ۵۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک ارشد و دکتری، ۴۰ درصد دارای مدرک کارشناسی و ۱۰درصد نیز دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم بودند.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس اظهار داشت: از ۲۶۰۰ نفری که در مرحله اول ثبت‌نام کردند، ۴۰۰ نفر برای شرکت در طرح برگزیده شدند. طی دو هفته آینده و برگزاری تعدادی از رویدادهای برنامه‌ریزی شده، ۱۵۰ نفر یا گروه انتخاب می‌شوند تا در دوره ۳ تا ۵ ماهه تیکاف شرکت کنند.

عسگری توضیح داد: مسیری که برای دوره تیکاف درنظر گرفتیم، شامل ۳ مرحله است. مرحله اول که آزمون خودشناسی بود، برگزار شد. شناخت موضوعات حوزه کسب‌ وکار و وضعیت بازار، موضوعاتی هستند که در مرحله دوم به آنها پرداخته خواهد شد. همچنین تعدادی نشست، تمرین، بازدید و غیره خواهیم داشت که شناخت افراد از تیم حاصل شود.

وی همچنین تاکید کرد: در پایان این دوره افراد باید بتوانند شناخت کاملی از تیم‌ خود داشته باشند، ابعاد طرح کسب‌وکار خود را بشناسند، آن را تحلیل کرده و نسخه تجاری‌سازی محصول خود را تدوین کنند. در واقع مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائه‌دهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در پایان سخنانش تصریح کرد: حمایت‌های پارک در این طرح به دو صورت مادی و معنوی ارائه خواهد شد. بخشی از حمایت مالی در مرحله اول (آزمون) تامین شده است. همچنین هزینه حداقلی ۵ میلیونی تومانی بابت هر فرد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در ادامه مسیر، ما افراد را با شتاب‌دهنده‌ها شبکه فن‌بازار ملی و … آشنا خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.