صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازگشت رونق به بورس در سال ۱۴۰۰

قاسم صادقی، کارشناس بازار سرمایه

بازگشت رونق به بورس در سال ۱۴۰۰

کسب و کار نیوز - در حال حاضر دلیل افت هیجانی شاخص کل بورس، شکست حمایت بسیار قدرتمندی بود که روی شاخص کل یک میلیون و 200 هزار واحد داشتیم؛ از اینرو با شکست این حمایت شاخص دچار ریزش سنگینی شد.

همه می دانستند که اگر حمایت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بشکند باید سهم های خود را فعلا بفروشند یا ضرر زیادی را متحمل شوند.
با این شکست احتمالا تا سطح یک میلیون و ۵۰ هزار واحد و سپس تا سطح یک میلیون و ۱۰ هزار واحد و بعد از آن روی شاخص ۹۳۰ هزار واحد اصلاح می تواند اتفاق بیفتد. پس از این اصلاحات تعادل را در بازار شاهد خواهیم بود. دلایل ریزش های سنگین چند روز معاملاتی اخیر کاهش قیمت دلار و عدم حمایت مناسب حقوقی ها و بازارگردان ها بود. حمایت خوبی را از حقوقی ها شاهد نیستیم و خریدی که می کنند صرفا از سر وظیفه و فقط برای رفع تکلیف و در حد بسیار کم است و این مساله نشان می دهد که حقوقی ها هم می دانند که بازار در شرایط کنونی برنمی گردد و ممکن است روزهای آینده دوباره اصلاح داشته باشیم.
به احتمال بسیار زیاد اگر به همین روال پیش برویم، اصلاح در بازار سرمایه ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و سازمان بورس در مورد دامنه نوسان یا حمایت بسیار گسترده یا بحث های این چنینی تصمیم خاصی بگیرد.
طی یکی، دو هفته اخیر اصلاح تا کف ۹۵۰ هزار واحد خواهیم داشت و در بلندمدت هم شاخص با توجه به اینکه نزولی است، اگر در حدود یک میلیون واحد و یا ۹۰۰ هزار واحد به سمت بالا برگردد، تا آخر سال ما روند رنجی را خواهیم داشت؛ یعنی بین شاخص کل بورس می تواند بین ۹۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد می تواند در نوسان باشد تا اینکه به زمانی برسیم که شاخص بخواهد افزایشی شود. این در حالی است که پیش بینی من این است که افزایش شاخص و رشد خوب شاخص کل بورس به سال آینده منتقل خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.