صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ۸۰ درصد آگهی‌های ممنوعه حیوانات در دیوار را ربات‌ها شناسایی می‌کنند
۸۰ درصد آگهی‌های ممنوعه حیوانات در دیوار را ربات‌ها شناسایی می‌کنند

۸۰ درصد آگهی‌های ممنوعه حیوانات در دیوار را ربات‌ها شناسایی می‌کنند

دیوار، به عنوان پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین در گزارشی از روند انتشار آگهی‌های مربوط به خرید و فروش حیوانات ممنوعه، اعلام کرد پس از افزایش نظارت‌های رباتی و انسانی، ۸۰ درصد این آگهی‌ها به کمک ربات شناسایی شده و ۱۶ درصد درخواست‌ها برای انتشار چنین آگهی‌هایی نیز کمتر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال افزایش اعتراض‌ها نسبت به انتشار آگهی‌های خرید و فروش حیوانات کم‌یاب و وحشی در دیوار، این پلتفرم با انتشار گزارشی اعلام کرد پس از مشورت با کارشناسان حوزه محیط زیست و ارتقاء ربات‌های نظارتی خود، توانسته است به شکل چشمگیری از انتشار چنین آگهی‌هایی جلوگیری کند.

در گزارش دیوار، آمده است که این پلتفرم به منظور جلوگیری از انتشار آگهی‌های مربوط به حیوانات و گونه‌های ممنوعه حیات وحش، با دعوت از فعالان، خبرنگاران و حامیان حوزه حیات وحش از آنها خواست با تهیه جزوات و کمک به تکمیل فهرست سیاه گونه‌های ممنوعه، از انتشار آنها جلوگیری کنند. همچنین در جلسه‌ای با حضور مدیران یگان حفاظت محیط زیست کشور این موضوع بررسی شده و در نهایت فهرست کلمات ممنوعه این پلتفرم، به روز رسانی شده است.

دیوار اعلام کرده نظارت بر آگهی‌ها را در دو مرحله با استفاده از ربات‌های هوشمند و ناظران انسانی انجام می‌دهد و از اردیبهشت سال جاری، تعداد ۲۵۰ نژاد از حیوانات مختلف به عنوان گونه‌های ممنوعه به فهرست «محتوای بد» در این پلتفرم افزوده شده‌اند.

آگهی‌های مربوط به گونه‌های ممنوعه حیات وحش در برخی شهرها به شکل معناداری بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است. در هفت ماه ابتدای سال ۱۳۹۹، سهم آگهی‌های ارسال شده در گونه‌های ممنوعه از کل آگهی‌ها در ۹ شهر زابل، زاهدان، تبریز، شهرکرد، ایرانشهر، تربت جام، بندرعباس، اراک و مرند دو برابر این سهم در سایر شهرها بوده است.

بر اساس گزارش دیوار از مرداد ۹۹ که فیلتر جدید این پلتفرم اعمال شده، سهم آگهی‌های منتشر شده ممنوع برای خرید و فروش این گونه‌ها از کل آگهی‌های منتشر شده ابتدا ۲۵ درصد و در نهایت ۸۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.