صفحه اصلی / اقتصادی / ایجاد شرایط برای فعالیت نیروی کار ارزان‌تر
ایجاد شرایط برای فعالیت نیروی کار ارزان‌تر

بهزاد رحیمی، نماینده مجلس مطرح کرد:

ایجاد شرایط برای فعالیت نیروی کار ارزان‌تر

کسب و کار نیوز- بهزاد رحیمی نماینده حوزه انتخابیه سقز وبانه در مجلس شواری اسلامی در خصوص آمار ۶۰درصد مشاغل غیر رسمی اعلام شده در گزارش مرکز پژوهشی های مجلس اعلام کرد: این مشکل ناشی از هزینه سنگین حق بیمه ها برای کارفرمایان دانست که قیمت تمام شده کالاها تولیدی را افزایش می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی راهکار این مشکل را ایجاد شرایط برای فعالیت نیروی کار ارزان تر عنوان کرد‌ وگفت: در شرایط حاد کنونی، چاره­ای جز احترام به توافق دوجانبه کارفرما وکارگر نیست ودر صورت حذف این توافقات، بیکاری همچنان افزایش خواهد داشت.

رحیمی در خصوص عدم ظرفیت پرداخت دستمزد و مزایای قانونی در بسیاری از کارگاه­ها بیان کرد: باتوجه به اینکه این کارگاه­ها کمتر از ۱۰ نفر قوانین قبلی به خوبی دیده نشده اند، لازم است برای این دسته از کارگاه­ها مجدداً برنامه ریزی شود.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ضمن اعلام موافقت رویکرد شرعی شدن قوانین به عنوان یکی از وظایف نمایندگان مجلس، بحث توافق دستمزد بین کارگر وکارفرما در کارگاه­های کمتر از ۱۰ نفر را مطابق با شرع عنوان کرد وخواستار پیگیری آن از طریق کمیسیون اجتمای مجلس گردید.

نماینده سقز وبانه در پایان با انتقاد از شورای عالی کاردر زمان تعیین حداقل دستمزد، وعدم توجه به تفاوت میان مناطق گفت:در تهران با این حداقل دستمزد نمی شود زندگی کرد ولی شاید در مناطق محروم بتوانند با این مبلغ زندگی کنند و این تعیین حداقل دستمزد یکسان برای کل کشور، خلاف عدالت است ومن حتما این موضوع را در برنامه پیگیری های خود قرار خواهم داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.