صفحه اصلی / سرخط خبرها / وقت تماشا در بازار طلا
وقت تماشا در بازار طلا

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا

وقت تماشا در بازار طلا

کسب و کار نیوز - افزایش قیمت در بازار طلا و سکه به دلیل بازگشایی بورس های جهانی و افزایش قیمت اونس جهانی است. هر اونس طلا حدود 40 دلار افزایش پیدا کرده و باعث افزایش قیمت در بازار داخلی ما شده است و افزایش قیمت امروز منشأ داخلی ندارد.

رکورد بر صنف طلا در ۱۰ سال گذشته حاکم بوده است. به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت طلا، مردم تمایلی به خرید طلا ندارد و عملا از این بازار خارج شده اند که این مساله برای بازار طلا خوب نیست زیرا اشتغال و بخش کارگری این صنف آسیب می بیند.
این در حالی است که در کنار بی رونقی کسب و کار بنکداران این صنف، هزینه های آنها سر جای خودش هست و وضعیت اقتصادی آنها را دچار مشکل می کند.
در این میان بخش زیادی از تقاضای طلا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم سر از بازار نقره درمی آورد زیرا نسبت به بدلیجات، ارزش ذاتی بالاتری دارد، رنگ آن پایدار است و هر زمان بخواهند می توانند آن را مجددا بفروشند.
همچنین قیمت اونس نقره (در زمان تدوین این خبر) ۲۷ دلار است که در برابر ۱۹۳۰ دلار هر اونس طلا بسیار ارزان تر است. پس به دلیل: ۱٫ انعطافی که نقره در ساخت مصنوعات دارد؛ ۲٫ پایداری رنگ؛ ۳٫ قابلیت ساخت مصنوعات با تنوع زیاد؛ ۴٫ به صرفه بودن؛ ۵٫ فروش مجدد، مردم به خرید نقره گرایش پیدا کرده اند.
برای پیش بینی قیمت طلا در بازه چند هفته ای باید تا روز پنج شنبه صبر کنیم زیرا اخبار سیاسی و بازارهای جهانی در یکی، دو روز آینده ملتهب هستند و احتمال افزایش قیمت وجود دارد.
نکته بعد در مورد زمان مناسب خرید طلاست. در هر زمانی؛ چه زمانی که بازار آرام و چه زمانی که پرالتهاب است، خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا ایمن ترین سرمایه گذاری است و این بازار بالاترین ضریب امنیت را دارد؛ ولی در پاسخ به این سوال که «آیا در این یکی، دو روزه ما این کار را انجام دهیم؟» باید گفت با توجه به رشدی که روز دوشنبه قیمت طلا داشته و احتمال افزایش قیمتی که طی دو روز آینده شاهد خواهیم بود، بهتر است مردم صبر کنند و روز پنج شنبه برای خرید تصمیم بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.