صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / صندوق نوآوری و شکوفایی اولین رویداد «شکوفا» را برگزار می‌کند

با همکاری پژوهشگاه نیرو

صندوق نوآوری و شکوفایی اولین رویداد «شکوفا» را برگزار می‌کند

اولین رویداد از سلسله رویدادهای «شکوفا» در حوزه آب، برق و انرژی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری پژوهشگاه نیرو طی روزهای 14 و 15 دی ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در سال‌های اخیر، زنان نقشی مهم و کلیدی در عرصه علم، فناوری و نوآوری کشور ایفا کرده‌اند به طوری که حدود ۲۰ درصد نیروی کار کشور و ۱۱ درصد از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان را زنان تشکیل می‌دهند.
ازاین‌رو، صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارج نهادن به تلاش‌های زنان فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، برگزاری سلسله رویدادهای ویژه زنان دانش‌بنیان و فناور، موسوم به «شکوفا» را در دستور کار قرار داده است. رویداد «شکوفا» با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها، قابلیت¬ها و توانمندی¬های زنان فعال در حوزه فناوری‌های نوین، به صورت دوره¬ای و با همکاری سایر نهادهای زیست‌بوم نوآوری برگزار خواهد شد.
اولین رویداد از سلسله رویدادهای شکوفا، در حوزه آب، برق و انرژی و با همکاری پژوهشگاه نیرو طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه ۹۹ برگزار می‌شود. در این رویداد، ۴ پانل تخصصی با عنوان «نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف و زیست‌بوم نوآوری»، «چالش‌ها و راهکارهای توان‌افزایی زنان در مدیریت فناوری»، «نقش زنان در مدیریت مالکیت فکری با رویکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه» و «انتقال تجربیات موفق زنان در تولید محصولات فناورانه و چالش‌های پیش روی آنان» برگزار خواهد شد. برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و ارائه به سرمایه‌گذار (دوشنبه استارت‌آپی) با محوریت آب، برق و انرژی نیز بخش‌های دیگری از این رویداد دو روزه است.
پیشتر طی فراخوانی که صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور شناسایی طرح‌های فناورانه حوزه آب، برق و انرژی، در اوایل آذر ماه منتشر کرد، بیش از ۴۰ طرح مرتبط شناسایی و پس از برگزاری جلسات متعدد داوری، ۱۰ طرح برتر با توجه به شاخص‌هایی مانند نقش کلیدی زنان در توسعه محصول و مدیریت شرکت، نوآوری و پیچیدگی فنی محصول، نقش محصول در مدیریت مصرف، فروش داخلی و صادرات انتخاب شد.
همچنین صندوق نوآوری به منظور شناسایی استارت‌آپ‌های سرمایه‌پذیر، فراخوان دیگری را منتشر کرد و طی آن هفت استارت‌آپ مرتبط برای ارائه در رویداد دوشنبه استارت‌آپی انتخاب شد.
در این رویداد دو روزه، که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری پژوهشگاه نیرو، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و شتابدهنده کاریز اعتماد برگزار می‌شود، ضمن برپایی نمایشگاهی از ۱۰ طرح برتر، در مراسم اختتامیه رویداد از طرح‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.
علاقه‌مندان به حضور در این رویداد مجازی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی https://cbd.inif.ir/-/shekofa مراجعه کنند. حضور در رویداد پس از ثبت‌نام رایگان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.