به گزارش کسب و کار نیوز، بهدلیل شرایط کرونایی جامعه و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی در جلوگیری از شیوع این بیماری و عدم برگزاری همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اسفندماه سال نود و هشت، اواخر آذرماه عباس تابش معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت در یک اقدام و ابتکار جدید برخلاف سنت هرساله با هدف ترویج فرهنگ احترام به حقوق مصرفکنندگان از سوی بنگاههای اقتصادی و تقدیر از زحمات بنگاههایی که موفق به کسب نشان حمایت از حقوق مصرفکنندگان شده بودند؛ با حضور در تعدادی از این بنگاهها با اهداء تندیس ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان از آها تجلیل کرد.
در این دیدار تابش ابراز امیدواری کرد با توجه به حساسیتهای سال نود و نه و انتظارات عمومی از خدمات بهتر و فراگیرتر این شرکتها در ارائه خدمات مطلوب، واحدهای مذکور قادر باشند مطابق با انتظارات جامعه با برنامهریزیهای مناسبتر و رعایت الزامات حقوق مصرفکنندگان در سال جاری به موفقیتهای چشمگیرتری در ارائه خدمت به مصرف کنندگان نائل شوند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: «بدیهی است با اعطای این تندیس ارزشمند که حاصل ارزیابی و سنجش عملکرد یکساله منتهی به سال نود و هشت، بنگاه اقتصادی توسط دستگاهها و نهادهای مختلف نظارتی و اجرایی مرتبط از جمله سازمان حمایت، سازمان ملی استاندارد ایران، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارت صمت، برنامه و بودجه و سایر نهادهای ذیربط است سطح توقعات و انتظارات عمومی جامعه از این شرکتها بهعنوان یک بنگاههای اقتصادی حامی حقوق مصرفکنندگان بسیار بالاتر از سال گذشته خواهد شد، لذا انتظار میرود این بنگاهها با برنامهریزیهای دقیق و مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ احترام به حقوق مصرفکنندگان اقدامات و برنامههای بیشتری از خود نشان داده و همواره بعنوان نمادی از پیشگامان این موضوع در بین بنگاههای هم صنف خود و مردم تلقی شوند.»