صفحه اصلی / سرخط خبرها / دیدنی‌های رامسر در یک نگاه
دیدنی‌های رامسر در یک نگاه

دیدنی‌های رامسر در یک نگاه

نام شهر رامسر برای علاقمندان به گردشگری نامی آشنا است. رامسر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تحت عنوان عروس شهرهای ایران یاد می‌شود. نزدیکی به جنگل و دریا، رامسر را تبدیل به مکانی دلپذیر برای گذراندن اوقات فراغت کرده است. رامسر در حاشیه دریای خزر و در غربی‌ترین نقطه از استان مازندران واقع شده؛ اما به دلیل هم‌مرز بودن با استان گیلان به لحاظ فرهنگی، زبان و غذاهای محلی شبیه این استان شده است. آب‌وهوای این شهر همانند بسیاری از شهرهای شمالی شرجی و در بعضی از فصول سال مانند بهار و پاییز معتدل است. رامسر به دلیل طبیعت بکر و زیبایش سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و از این رو خرید و فروش ملک و ویلا در این شهر رونق زیادی دارد.  شما هم برای اطلاع از قیمت‌های خرید و فروش در این شهر می‌توانید به بخش خرید و فروش ویلا در دیوار رامسر مراجعه کنید. اگر قصد خرید ویلا داشتید یا حتی در سفری چند روزه  علاقمند به بازدید از جاذبه‌های رامسر بودید؛ این مطلب می‌تواند معروف‌ترین‌ جاهای دیدنی رامسر را معرفی کند.

روستای جواهرده

طبیعت زیبا و دلفریب روستای جواهرده بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. روستای جواهرده در ۲۹ کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته است. مسیر ورودی به این روستا بسیار رویایی و بهت‌انگیز است. اگر گردشگران در زمان مناسبی به این روستا وارد شده باشند، مشاهدهٔ اقیانوسی از ابر‌ها در اطراف غیرممکن نیست. غرق شدن در انبوهی از ابرها، می‌تواند تنها گوشه‌ای از جذابیت این روستا باشد. بهترین زمان برای ورود به این روستا اواخر بهار و کل تابستان است؛ چراکه با آب شدن برف‌ها سرسبزی بی‌نظیر روستا، نمود بیشتری دارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری جواهرده می‌توان به آبشارهای فصلی و دائمی، چشمه‌های آب معدنی، جنگل صفارود، دریاچه قو و مسجد آدینه اشاره کرد. در اینجا اطلاعات بیشتری را می‌توانید ببینید.

جنگل دالخانی

درختان پیچ در پیچ جنگل دالخانی آن را به دالان بهشت معروف کرده است. جنگل دالخانی در ۳۰کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. این جنگل با ارتفاع ۸۰۰ متری از جنگل، مکان بسیار خوبی برای کوهنوردان نیز هست. همچنین دالخانی با داشتن طبیعتی بکر و آب‌وهوایی مناسب، مخصوصا در تابستان تبدیل به مکانی مناسب برای کمپ زدن طبیعت گردان شده است. مه غلیظ در جنگل دالخانی، زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. اگر به دنبال گرفتن تصاویر خاص هستید از جنگل دالخانی غافل نشوید. این جنگل جاذبه‌های طبیعی و توریستی زیادی در اطراف خود دارد که پارک جنگلی دالخانی،‌ دریاچه سد میجران،‌ روستای گرسماسر و جنت رودبار،‌ آبشار سیاسرت و روستای اربکله از نمونه‌هایش هستند.

تله‌کابین رامسر

تماشای عروس شهرهای ایران بر فراز آسمان حتما تجربه‌‌ای جذاب و به یادماندنی خواهد بود. این تله‌کابین که در ۵ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد؛ ۲ کیلومتر طول دارد و  از ۴۰ کابین تشکیل شده است. این تله‌کابین ارتفاعات جنگلی و دریایی را به هم متصل می‌کند. مسافران و گردشگران پس از پیاده شدن از تله‌کابین می‌توانند از رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی که در ارتفاعات جنگلی واقع شده‌اند،‌ استفاده کنند.

عمارت کاخ مرمر

شهر رامسر علاوه بر طبیعت زیبا و بکر،‌ دارای آثار باستانی زیبایی است که علاوه بر طبیعت‌گردان، علاقمندان به تاریخ را هم مجذوب می‌کند. این کاخ در دوران پهلوی با زیربنای ۶۰۰ متری در یک باغ ۶۰ هزار متری قرار گرفته است. تنوع گونه‌های گیاهی، این محل را به منحصربه‌فردترین باغ‌های ایران تبدیل کرده است. عمارت کاخ مرمر جلوه‌های زیبای بصری از جمله ۴ ستون سنگی بزرگ خوش تراش، ببر سنگی، مجسمه‌های برنزی و مرمری، تابلوهای نقاشی عتیقه دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار چشم‌نواز خواهد بود. این عمارت در شهر رامسر واقع شده و ساعات بازدید از این کاخ ۹ تا ۱۶ است.


قلعه مارکو

آثار تاریخی در دل طبیعت می‌تواند سرشار از داستان‌های ناگفته باشد. این قلعه به دوران پس از اسلام بازمی‌گردد. از زمان ساخت این بنا تاریخ دقیقی در دسترس نیست. گفته شده است که این بنا را به دلیل وجود مار به این نام شناخته‌اند و عده‌ای نیز عقیده دارند که اقوام مارد درگذشته در این قلعه می‌زیسته‌اند. زیبایی این بنای تاریخی از یک طرف، وجود انواع گونه‌های گیاهی مانند درختان انجیلی، بلوط، شمشاد، مزارع برنج و باغات چای و مرکبات از طرف دیگر جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است. این قلعه با شهر رامسر تنها ۶ کیلومتر فاصله دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.