صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / برگزاری پنجمین نشست شورای عالی سران شبکه D8ttn
برگزاری پنجمین نشست شورای عالی سران شبکه D8ttn

با حضور «میلاد صدرخانلو» قائم‌ مقام دبیر شبکه D8tten انجام شد

برگزاری پنجمین نشست شورای عالی سران شبکه D8ttn

کسب و کار نیوز - پنجمین نشست شورای عالی سران شبکه D8ttnبا حضور «جعفر کوشاری» دبیر کل سازمان D8 و «میلاد صدرخانلو» قائم‌ مقام دبیر شبکه D8tten به میزبانی کشور پاکستان به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پنجمین نشست شورای عالی سران (High Council Meeting) با حضور بالاترین مقام‌های عضو شبکه انتفال فناوری D8 به میزبانی کشور پاکستان به صورت آنلاین، برگزار شد. «جعفر کوشاری» دبیر کل سازمان دی- هشت، «میلاد صدرخانلو» قائم‌ مقام دبیر شبکه D8tten و «محمد صالح خالقی» دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران به عنوان نماینده ایران، در این رویداد حضور داشتند.

نشست شورای عالی سران D8ttn با هدف هم‌افزایی فعالیت‌های کشورهای عضو، بررسی و به روز کردن برنامه‌ها و فعالیت‌ها، ارائه نظرهای کلی، توفان مغزی، ارائه توانمندی‌ها و نیازهای هر کشور راه را برای شبکه ترسیم کرده و تصمیمات جدید ارائه شده توسط کشورها را تصویب می‌کند. چهارمین نشست این جلسه سال ۲۰۱۷ در کشور بنگلادش برگزار شد.

میلاد صدرخانلو قائم مقام دبیر شبکه D8ttenدر حاشیه این نشست گفت: این نشست که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد، خوشبختانه با همراهی همه کشورهای عضو روبرو شد. آقای جعفر کوشاری دبیر کل شبکه هم در این جلسه حضور تمام وقت داشته و ناظر مباحث مطرح شده بودند.

وی اظهار داشت: این نشست با سخنرانی دبیر کل افتتاح شد. سپس تمامی کشورها به گزارش اقدامات انجام شده در حوزه فناوری در کشور متبوع خود پرداختند. در ادامه کشورها در خصوص چگونگی همکاری در گروه، به تبادل نظر پرداختند.

قائم مقام دبیر شبکه D8tten ادامه داد: دبیرخانه این شبکه نیز که در پارک فناوری پردیس مستقر است، هم گزارشی از اقدامات انجام شده در سال جاری میلادی ارائه کرد و به تبیین برنامه‌های خود برای سال آینده میلادی پرداخت.

صدرخانلو با بیان اینکه این نشست مصوبات قابل توجهی در پی داشت، بیان کرد: از مهمترین این مصوبات می‌توانیم به الزام هشت کشور عضو به حضور در نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری دیگر کشورهای عضو، اشاره کنیم. در همین راستا مقرر شد با انجام همکاری‌ها این حضور تسهیل و تسریع شود.

صدرخانلو با اشاره به برگزاری نشست سرمایه‌گذاری و فناوری(TIM) در ایران گفت: نشست سرمایه‌گذاری و فناوری(TIM) از طریق تزریق سرمایه کمک بزرگی به فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه می‌کند. در راستای همین هدف بنا بر مصوبه این نشست مقرر شد، تمام کشورهای عضو حضور فعالی در این نشست داشته باشند.

وی اضافه کرد: الزام ۸ کشور عضو به فعال کردن بخش‌های خصوصی خود و معرفی کردن بروکرهای فناوری برای ورود به مشارکت‌های فناورانه از دیگر مصوبات این نشست بود.

قائم مقام دبیر شبکه D8tten در مورد دلیل این مصوبه توضیح داد: این شبکه برخاسته از دولت است و رنگ و بویی دولتی دارد، بنابراین به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مقرر شد هر کدام از کشورهای عضو حداقل یک شرکت فعال در بخش خصوصی کشور خود را به شبکه معرفی کنند. دلیل این تصمیم شکل‌گیری تعامل بین بروکرهای کشورهای عضو در راستای رونق تجارت و انتقال فناوری بین ۸ کشور عضو است.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: ما امید داریم با حضور فعالی که نمایندگان هر ۸ کشور در این نشست داشتند، این نوید را به فعالان، بازار و زیست‌بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران بدهیم که می‌توان بر بازار ۷ کشور دیگر عضو شبکه D8 و بر ایجاد همکاری‌های فناورانه و نوآورانه‌ای با فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری آنها حساب کرد و تعامل و همکاری در سطح بین‌الملل شکل خواهد گرفت.

گروه D8، به عنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد‌ زندگی بهتر بین ۸ کشور، بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه رسماً ایجاد شد.

شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 یک شبکه فعال است که زیر مجموعه شبکه D8 میان هشت کشور در حال توسعه مسلمان ایجاد شده است. این شبکه مأموریت‌هایی از قبیل ظرفیت‌سازی و انتشار اطلاعات در مورد قابلیت‌های فن‌آوری، دستاوردها و نیازهای کشورهای عضو D-8 را ترتیب می‌دهد و هماهنگی و هم افزایی را بین کشورهای عضو ایجاد می‌کنند. در همین راستا ابزارهای مختلفی برای تقویت فضای فناوری- تجاری جوامع ایجاد شده است. از میان موارد مذکور می‌توان به بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضاها، پشتیبانی از شرکت در نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی‌، جلسات تجاری، ایجاد فضای سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری و فرصت‌های تبادل محصولات نام برد.

دبیرخانه شبکه انتقال و تبادل فناوری D8 در ایران و در محل پارک فناوری پردیس قرار دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌نوانند به سایت دبیرخانه دائم شبکه انتقال و تبادل فناوری به آدرس http://d8tten.org مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.