صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / تولید پماد ضد سوختگی و ترمیم کننده زخم بستر با حمایت صندوق نوآوری
تولید پماد ضد سوختگی و ترمیم کننده زخم بستر با حمایت صندوق نوآوری

تولید پماد ضد سوختگی و ترمیم کننده زخم بستر با حمایت صندوق نوآوری

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید پماد ضد سوختگی با ویژگی درمان زخم بستر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، احمد صادقی، مدیر عامل شرکت توسن دارو در مورد کاربرد پماد سوختگی «ریکاو» که در این شرکت تولید می‌شود، گفت: از یک پماد سوختگی انتظار می‌رود که ضمن کاهش سریع درد و سوزش، از تاول زدن هم جلوگیری کند که پماد «ریکاو» نه‌تنها این ویژگی‌ها را به آسیب دیدگان ارائه می‌کند بلکه در صورت مواجهه با سوختگی جلدی خیلی شدید می‌تواند پوست بیمار را نیز ترمیم کند. به عبارت دیگر پماد سوختگی «ریکاو» با ماهیت کالای مصرفی و دارویی، اثرات سه‌گانه درمانی شامل ضد درد بودن، ترمیم زخم و کاهش جای سوختگی را در درمان انجام می‌دهد و از ایجاد تاول-های جدید نیز جلوگیری می‌کند.
صادقی در مورد کاربردهای دیگر این دارو نیز گفت: کاربرد اصلی «ریکاو» برای درمان انواع سوختگی‌های درجه اول و درجه دوم است. علاوه بر این پماد ریکاو برای درمان سوختگی‌های درجه سوم، سوختگی‌های حاصل از لیزر درمانی و پرتودرمانی، سوختگی پای بچه یا همان ادرار سوختگی، زخم¬های پای دیابتی و درمان شقاق سینه مادر در هنگام شیردهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از کاربردهایی که بر اثر تجربه به ویژگی‌‌های این محصول اضافه شده است درمان زخم بستر در تمامی مراحل حادث شدن زخم است زیرا زخم بستر در مراحل مختلف به درمان‌های مختلف مانند برش بافت نیاز دارد اما اگر از این پماد استفاده شود قابلیت ترمیم برای بافت‌های از بین رفته درشت و کوچک کاربرد دارد.
مدیر عامل شرکت توسن دارو در مورد برنامه‌های آینده شرکت برای تولید محصولات دانش بنیان دیگر خاطرنشان کرد: میزان تولید سال جاری دو برابر تولید سال گذشته برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است. همچنین گسترش واحد تحقیق و توسعه یکی از برنامه‌های کلیدی و اساسی شرکت است به‌طوری‌که ۲۰ درصد از پرسنل شرکت در بخش تحقیق و توسعه R&D شرکت فعالیت می‌کنند و حدود ۱۸ نفر متخصص در زمینه‌های پزشکی، داروسازی و دکترای تخصص‌های مرتبط در این واحد مشغول به فعالیت هستند.
وی نیروهای شاغل در این شرکت را ۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳ محصول دیگر تولید شده که در مرحله دریافت گواهی دانش بنیانی هستند و محصولات دیگری نیز در مرحله دریافت پروانه تولید قرار دارند.
صادقی در مورد برنامه‌های صادراتی شرکت متبوع خود نیز توضیح داد و گفت: برای فراهم کردن امکان صادرات برای محصولات شرکت، در نمایشگاه تایلند حضور داشتیم و مذاکراتی نیز با کشورهای روسیه، پاکستان و افغانستان در حال انجام است، اما هنوز به حجم قابل قبول صادراتی نرسیده‌ایم زیرا صادرات دارو به کشورهای دیگر و ثبت آن در کشورهای هدف نیازمند زمان و هزینه زیادی است.
وی در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی و داخلی، بر کیفیت بالا و قیمت مناسب آن تاکید کرد.
مدیر عامل شرکت توسن دارو در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: ما از صندوق مبلغ سه میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردیم و تعامل بسیار خوبی با ما داشتند. تسهیلات صندوق نوآوری از حداقل‌های مورد انتظار ما فراتر بود و مستنداتی که برای ارائه وام تقاضا می‌کردند منطقی و قابل ارائه بود؛ بر این اساس مشکلی در ارائه مدارک و اخذ تسهیلات نداشتیم.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۲ درصد رسید+ جدول

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.