فعالان حوزه استارتاپی زیر یک سقف

در نخستین شب «یلدا سامیت» چه گذشت؟

فعالان حوزه استارتاپی زیر یک سقف

کسب و کار نیوز - نخستین شب رویداد کارآفرینان استارت‌آپی ایران، چهارشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، گردهمایی بزرگ فعالان حوزه استارتاپی ۲۶ و ۲۷ آذر ۱۳۹۹ با هدف بررسی چالش‌های این حوزه طی یک سال اخیر برگزار می شود.

نخستین مرحله از این رویداد شاهد سخنرانی برخی از کارشناسان حوزه کسب و کار و همچنین میزگرد مدیران استارتاپ‌های برتر کشور بوددر همین رابطه، در ادامه به بیان گوشه‌ای از دیدگاه‌های مطرح در این رویداد خواهیم پرداخت.

روزهای تلخ گردشگری

در بخش میزگرد برنامه، چهار نفر از برترین مدیران استارتاپی کشور یعنی محمدجواد شکوری مقدم (مدیر آپارات و فیلیمو)، مجید حسینی نژاد (بنیان‌گذار علی بابا)، حمید محمدی (بنیان‌گذار دیجی کالا) و محمد خلج قاسم آبادی (مدیر اسنپ) به تشریح وضعیت کسب و کار خود و تاثیر تحریم و اپیدمی کووید ۱۹ بر آن پرداختند.

حسینی نژاد با اشاره به پیامدهای منفی تحریم‌های اقتصادی بر فعالان حوزه گردشگری، خروج برخی ایرلاین‌ها از کشور را یکی از مهمترین چالش‌های این استارتاپ طی سالیان اخیر دانست. بنیان‌گذار علی بابا همچنین از کاهش ۹۵ درصدی درآمد این شرکت در نتیجه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از آن سخن گفت. وی مساله استرداد مبالغ سفرهای لغو شده را مشکلی بزرگ برای این مجموعه دانست که همچنان نیز برقرار است.

در همین زمینه، حمید محمدی نیز از مواردی مانند خروج شرکت‌های معتبر خارجی و ایجاد اخلال در زنجیره تامین کالا به عنوان مهمترین پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی برای اقتصاد کشور سخن گفت. بنیان‌گذار دیجی کالا تحریم و کرونا را به ترتیب عامل کاهش تقاضای خرده فروشی آنلاین (به دلیل تنزل قدرت خرید مردم) و افزایش آن (به دلیل محدویت‌های ترددی) دانست. وی همچنین در بخشی از سخنان خود از افزایش اختلاف دستمزد داخل و خارج از ایران و متعاقبا مهاجرت طیف وسیع‌تری از نخبگان، به عنوان یکی از چالش‌های اساسی حوزه استارتاپی کشور نام برد.

شکوری مقدم نیز از خروج شرکت‌های بین‌المللی و متعاقبا رکود فعالیت‌های تبلیغاتی، به عنوان یکی از مهمترین پیامدهای تحریم‌ بر پلتفرم‌های تحت مدیریت خود نام برد. با این حال، وی بروز اپیدمی کووید ۱۹ و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از آن را یکی از عوامل اصلی افزایش استقبال مردم از آپارات و فیلیمو طی چند ماه اخیر دانست.

قاسم آبادی نیز با اشاره به افزایش قیمت و هزینه خودرو در نتیجه تحریم‌های اقتصادی، افزایش نرخ خدمات اسنپ در ماه‌های اخیر را امری اجتناب‌ناپذیر دانست. وی با اشاره به تلاش این مجموعه برای تبدیل اپیدمی کووید ۱۹ به فرصت، از گسترش دایره فعالیت‌های اسنپ همزمان با بروز این اپیدمی سخن گفت.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.