صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / از جامعه کارگری حمایت شود تا بتوانند از مزایای قانونی استفاده کنند

رحمت ا... نوروزی، نایب رئیس فراکسیون کارگری و نماینده ی حوزه ی انتخابیه علی آباد کتول در مجلس:

از جامعه کارگری حمایت شود تا بتوانند از مزایای قانونی استفاده کنند

رحمت ا... نوروزی نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر آمار۶۰ درصدی مشاغل غیررسمی کشور که فاقد بیمه و مزایای قانون کار هستند اظهار داشت: ما به عنوان فراکسیون کارگری مجلس، جلساتی را با وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار کردیم که در آن به مشکلات شاغلان کشور پرداختیم.

وی ضمن تأکید بر نیاز به همکاری میان نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت، افزود: در حال حاضر، بنا به تعاریف سازمان جهانی کار، لازم است به شکلی اقدام کنیم که تمامی کارگران پشتوانه داشته باشند و از کمترین مزایا، که داشتن بیمه است، بهره مند شوند تا از خدمات آن استفاده کنند. اما در حال حاضر، این حق در حال تضییع شدن است. ما باید از نیروی کار صیانت، و همچنین از تولید و اشتغال پایدار و مولد حمایت کنیم.
نوروزی با اشاره به حمایتی که در دوره ی نهم مجلس از برخی شاغلان از جمله قالی بافان، مشاغل خانگی و به ویژه کارگران ساختمانی صورت گرفت، اظهار داشت که اکنون نیز می توان برای صنایع کوچک این حمایت ها را لحاظ کرد. برای این کار، بازرسان کار باید اقدام به شناسایی کارگاه های کم توان کنند و سپس این گزارشات در کارگروه های اشتغال در شهرستان ها و استان ها به تأیید برسد و حمایت های لازم صورت گیرد. همچنین، باید تا حد امکان، از ظرفیتهای قانون تامین اجتماعی و  ماده ۱۹۱ قانون کار در خصوص کارگاه های زیر ۱۰ نفر استفاده کرد.
نوروزی در پایان، برای توافق کارگران و کارفرمایان و استفاده از مزایای بیمه و قانون کار اعلام کرد: با توجه به شرایط سخت جامعه کارگری، بنده موافق این هستم که از جامعه کارگری حمایت شود تا بتوانند از مزایای قانونی استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.