صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد تولید فولاد ایران در اکتبر ۲۰۲۰ به مرز ۲۸ درصد رسید
رشد تولید فولاد ایران در اکتبر ۲۰۲۰ به مرز ۲۸ درصد رسید

انجمن جهانی فولاد از افت تولید جهانی و رشد تولید ایران گزارش داد

رشد تولید فولاد ایران در اکتبر ۲۰۲۰ به مرز ۲۸ درصد رسید

رشد تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر 2020 به مرز 28درصد رسید. تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین در مدت 10ماه سال جاری میلادی 12.6 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل تولید داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، واپسین آمار انجمن جهانی فولاد نشان می دهد در حالی که متوسط رشد تولید فولاد خام در دنیا طی ۱۰ ماه سال جاری میلادی منفی۲درصد بوده، ایران با رشد ۱۲٫۶درصدی، نزدیک به ۲۳ میلیون و ۸۰۰هزار تن فولاد تولید کرده است.

از سوی دیگر طبق برآورد اولیه این انجمن، تولید فولاد خام ایران از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر به ۲ میلیون و ۶۶۰هزار تن رسید که ۲۷٫۹درصد بیش از عملکرد ماه مشابه سال گذشته میلادی است.

کاهش دو درصدی تولید فولاد خام جهان تا پایان اکتبر

مجموع تولید فولاد خام ۶۴کشور تولیدکننده عضو انجمن جهانی فولاد در ماه اکتبر امسال به ۱۶۱٫۸میلیون تن رسید که ۷درصد بیش از تولید ماه مشابه سال ۲۰۱۹ است، میزان تولید چین از این رقم ۹۲میلیون تن بوده است. همچنین مجموع تولید ۱۰ماه سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون تن رسید که ۲درصد کمتر از تولید دوره مشابه سال گذشته به شمار می آید. حدود ۸۷۴ میلیون تن از این رقم سهم تولیدات چین بوده است.

طی ژانویه تا پایان اکتبر تولید فولاد اتحادیه اروپا با افت ۱۶٫۷درصدی، C.I.S (کشورهای مستقل مشترک الامنافع)، با کاهش ۱٫۹درصدی، امریکای شمالی با تنزل ۱۷٫۴درصدی، امریکای جنوبی با افت ۱۲٫۴درصدی و اقیانوسیه با کاهش ۱٫۸درصدی همراه شد. در مقابل تنها آسیا با متوسط افزایش ۱٫۴درصدی و خاورمیانه با رشد ۸دهم درصدی تولید مواجه شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.