صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / کسب‌وکارهایی دریافت کننده پیامک مرتبط با جعل نماد بخوانند
کسب‌وکارهایی دریافت کننده پیامک مرتبط با جعل نماد بخوانند

کسب‌وکارهایی دریافت کننده پیامک مرتبط با جعل نماد بخوانند

کسب و کار نیوز - مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اطلاعیه‌ای در مورد کسب‌ وکارهایی که پیامک مرتبط با جعل نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پیرو برخی اخبار و نظرات منتشرشده درباره دریافت پیامک جعل نماد اعتماد الکترونیکی توسط صاحبان برخی کسب‌وکارها، ضمن تأکید بر اهمیت استفاده از کد نماد به جای تصویر نماد در صفحه اول وب‌سایت کسب‌وکار و پرهیز از هرگونه تغییر کد استاندارد ارائه‌شده توسط سامانه اینماد، به استحضار می‌رساند دریافت پیامک توسط این کسب‌وکارها غالباً به دلیل تخلف از موضوع بیان‌شده و همچنین به دلیل عدم توجه به اطلاعیه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ مربوط به اجرای فاز دوم رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی و تغییر سازوکار اختصاص ستاره‌های نماد اعتماد الکترونیکی بوده است. بنابراین کسب‌وکارهایی که برخلاف «دستورالعمل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و نظارت بر کسب‌وکارهای اینترنتی» اقدام به استفاده از تصویر نماد به جای کد کرده و بدون توجه به اطلاعیه‌های منتشرشده، تصویر نماد اعتماد با ستاره‌های مغایر را استفاده نموده‌اند، توسط زیرسامانه پایشگر هوشمند به صورت خودکار مصداق جعل نماد اعتماد الکترونیکی شناسایی و پس از انجام بررسی‌های لازم، پیامک اطلاع‌رسانی جهت اصلاح موضوع دریافت کرده‌اند.

بدیهی است با توجه به اهمیت سطوح اعتماد در فضای مجازی و تأثیر بالای آن در رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به کسب‌وکارهای اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی متشکل از ستاره‌های اعتماد مبتنی بر رتبه‌بندی طراحی شده و هرگونه تغییر در جزئیات آن از نظر حقوقی مصداق جعل نشان دولتی بوده و طبق ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات خواهد بود. از این رو لازم است کسب‌وکارهای محترم در اسرع وقت نسبت به اصلاح کد نماد در وب‌سایت خود اقدام و به اطلاعیه‌های منتشرشده در سایت اینماد بیش از پیش توجه نمایند.

لازم به یادآوری است که از این پس دریافت ستاره‏‌های نماد اعتماد الکترونیکی از سطح ۲ستاره تا ۵ستاره برمبنای درخواست کسب‎‌وکار و پس از انجام ارزیابی‌های تخصصی و رتبه دریافتی خواهد بود. بدیهی است شیوه‌های سابق از جمله کسب ستاره دوم نماد صرفاً با ارائه SSL دیگر منسوخ بوده و کسب‌وکارهای محترم که در فرآیند رتبه‌بندی شرکت نمی‌کنند، امکان استفاده از نماد دوستاره در وب‌سایت خود را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات فرایند رتبه‌بندی به اینجا مراجعه نمایید.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود، به منظور حمایت از کسب‌وکارهای سالم و قانونمند و حمایت از حقوق خریداران و مصرف‌کنندگان، نسبت به اخطار قانونی به کسب‌وکارهای متخلف اقدام و صرفاً پس از ارائه مهلت قانونی به منظور اصلاح رفتار و اطلاع‌رسانی کافی و چندباره به صاحب کسب‌وکار، نسبت به برخورد متناسب اعم از تعلیق نماد، مسدودی درگاه، مسدودی وب‌سایت (فیلترینگ) و نهایتاً شکایت کیفری اقدام خواهد نمود.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.