چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / بازار / با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید
با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

پرینتر‌ها که در دسته ماشین‌ها و لوازم اداری قرار می‌گیرند، پس از مدتی استفاده خراب شده و از کار می‌افتند. این وسایل بسیار گران قیمت هستند و تعمیر و تعویض آن‌ها، اغلب اوقات مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل پرینتر‌ها به سرمایه کاربران تبدیل شده و آن‌ها به دنبال راهی هستند تا عمر مفید این وسایل را افزایش دهند.

کسب و کار نیوز – عمر مفید دستگاه به عواملی چون طرز استفاده، مدل و برند پرینتر و نوع مواد مصرفی بستگی دارد. اما خوشبختانه اقداماتی وجود دارد که، به وسیله آن‌ها می‌توانید عمرمفید را افزایش، مستهلک شدن قطعات را کاهش و خلاصه جان تازه‌ای به پرینتر خود ببخشید.

  اولین کار، تمیز کردن پرینتر

شاید ساده‌ترین روش برای افزایش عمر مفید پرینتر، تمیز نگه داشتن آن باشد. پرینتر گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کند، نشستن گرد و غبار روی سطوح خارجی و داخلی دستگاه، باعث داغ شدن آن و کاهش کیفیت پرینت می‌شود. هر روز با کمک یک دستمال میکروفیبر، بدون نیاز به مواد شوینده خاصی، سطوح خارجی پرینتر و نقاط قابل دسترس را تمیز کنید.

همانطور که اشاره کردیم، نشستن گرد و غبار روی کارتریج، می‌تواند باعث افت کیفیت پرینت شود. بنابراین برخی از کاربران، برای تمیز کردن قطعات داخلی و کارتریج، اقدام به باز کردن قاب پرینتر می‌کنند. اما اینکار، نیاز به مهارت زیادی داشته و هر اشتباهی ممکن است به خرابی قطعات منجر شود. متخصصان توصیه می‌کنند، تمیز کردن قطعات داخلی پرینتر، هر چند وقت یکبار با سرویس دوره‌ای پرینتر انجام شود.

دومین کار، استفاده از کاغذ مناسب

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران، در حین کار با پرینتر با آن مواجه می‌شوند، گیر کردن کاغذ درون دستگاه است. گاهی هیچ مشکلی در عملکرد دستگاه وجود ندارد، اما باز هم کاغذ درون پرینتر گیر می‌کند.

در اغلب مواقع، این مشکل به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب است. بسیاری از کاربران برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ترجیح می‌دهند که از مواد مصرفی و ملزومات ارزان قیمت استفاده کنند. این شامل کاغذ‌هایی با کیفیت متوسط و رو به پایین نیز می‌شود. غافل از اینکه استفاده از کاغذ‌های نامرغوب، پاره، تاشده و کثیف موجب گیر کردن آن‌ها در پرینتر می‌شود. گیر کردن کاغذ در پرینتر، موجب ظاهر شدن کد‌های خطا و در نهایت باعث خرابی غلطک دستگاه خواهد شد. شاید با انتخاب کاغذ‌های ارزان، در هزینه‌های مصرفی صرفه جویی کنید، اما در نهایت باید هزینه‌های زیادی بابت تعمیر چاپگر بپردازید.

برای انتخاب کاغذ مناسب، به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به کاغذ مناسب پرینتر را بخوانید. اگر دفترچه راهنما را ندارید، می‌توانید به سایت کمپانی سازنده مراجعه کرده و با کمک مدل پرینتر مشخصات کاغذ را پیدا کنید.

سومین کار، انتخاب بهترین کارتریج

امروزه کارتریج‌ها در قیمت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند، پس شاید انتخاب یک کارتریج ارزان، برای کاربری که استفاده زیادی از پرینتر دارد، بسیار وسوسه کننده به نظر برسد. اما انتخاب کارتریج ارزان، همیشه منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها نمی‌شود. زیرا باکارتریج بی کیفیت، جوهر درون پرینتر نشت کرده و به قطعات داخلی آن آسیب‌هایی جدی وارد خواهد کرد. تونر تقلبی نیز، باعث کمرنگ چاپ شدن صفحات و خراب شدن قطعات کارتریج خواهد شد. درباره کارتریج مناسب پرینتر خود تحقیق کرده و خرید کارتریج را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. اگر قصد شارژ کارتریج پرینتر در محل را دارید، آن را به مراکز معتبر، مانند سامانه اینترنتی ارائه خدمات آچارباز بسپارید. تا بعد از ثبت درخواست شارژ کارتریج، متخصص با ابزار‌های پیشرفته، کارتریج شما را به طور استاندارد شارژ کند.

شارژ کارتریج در محل

چهارمین کار، مکان مناسب پرینتر

انتخاب مکان مناسب برای پرینتر، یکی از روش‌های ساده دیگر برای افزایش عمر مفید آن است. چاپگر‌ها در کنار منابع گرما عملکرد خوبی ندارند، پس آن‌ها را در کنار رادیاتور‌ها، بخاری و ماشین‌های اداری که در حین کار گرمای زیادی تولید می‌کنند قرار ندهید.تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند روی کارکرد دستگاه تاثیر بگذارد، پس هرگز آن را زیر پنجره و در معرض آفتاب قرار ندهید. رطوبت شدید و حرارت بالا، به راحتی می‌تواند باعث از کار افتادن قطعات دستگاه شود. پرینتر را در کنار پریز و منبع برق قرار دهید، تا نیازی به سیم کشی دست و پا گیر نباشد. قبل از هرکاری از جریان درست برق و سالم بودن پریز اطمینان حاصل کنید.

سرویس و تعمیر پرینتر

پنجمین کار، سینی کاغذ

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که سینی کاغذ پرینتر را همیشه باز بگذارند. زیرا در صورت نیاز به پرینت، کاغذ درون سینی بوده و کار به سرعت انجام می‌شود. از آن جایی که در برخی از مدل‌های پرینتر، این قطعه از دستگاه بیرون می‌زند، ممکن است در جریان رفت و آمد، به سینی گیر کرده و آن را بشکنید. تعمیر و تعویض قطعات پرینتر، با توجه به مدل و برند دستگاه می‌تواند بسیار هزینه بر باشد. پس بعد از استفاده، سینی کاغذ را ببندید.

ششمین کار، بروزرسانی درایور

هر از چند گاهی، ببینید که آیا از آخرین نسخه درایور پرینتر استفاده می‌کنید یا خیر؟ اگر درایور پرینتر آپدیت نباشد، می‌تواند باعث ایجاد برخی مشکلات نرم افزاری در دستگاه شود. برای بروزرسانی نرم افزار چاپگر، باید به سایت کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کرده و نسخه مناسب با سیستم عامل را دریافت کنید.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.