صفحه اصلی / اسلایدر / تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی
تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی

اتاق اصناف خبر داد

تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی

کسب و کار نیوز - معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر خبر داد و گفت: از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهنام نیک منش از انجام بیش از ۹۰۰ هزار بازرسی در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی اتاق اصناف در سال جاری خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته هم که محدودیت ساعتی برای فعالیت اصناف وضع شده بود، سعی کردیم تا حد امکان واحدهای صنفی پلمب نشود و با اخطار و تذکر آنها را ترغیب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنیم. بنابراین طی هفته‌های گذشته هم تذکرات لازم به واحدهای صنفی که از ساعت ۱۸ به بعد فعالیت می‌کردند داده شده است و آن‌ها هم رعایت کردند.

وی با بیان اینکه بازرسی از ۴۰۰ هزار واحد صنفی نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد و نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی هم در اصل بر عهده وزارت بهداشت است: در حال حاضر تلاش ما این است که در یک سامانه مشخص همه موارد تذکر، پلمب و بازرسی‌های انجام شده ثبت شود.نیک منش در ادامه از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید از اول آذر خبر داد و گفت: از اول آذر هم به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحد متخلف را پلمب میکند.

به گزارش ایسنا، با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا، از ٢٠ آبان ماه فعالیت تمام مشاغل غیرضروری در ۲۵ مرکز استان از جمله تهران تا ساعت ١٨ مجاز و مشاغل گروه ٣ و ۴ نیز به طور کلی تعطیل شدند. در مجموع در ۸۹ شهرستان مقررات سختگیرانه اجرا  شده است. اما با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.