صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رویداد سرمایه‌گذاری ‌ifund برگزار شد
رویداد سرمایه‌گذاری ‌ifund برگزار شد

فرصتی برای معرفی کسب و کارهای سرمایه‌پذیر به سرمایه‌گذاران

رویداد سرمایه‌گذاری ‌ifund برگزار شد

کسب و کار نیوز - نشست سرمایه‌گذاران اصفهان (ifund Demo Day 1) با شرکت سرمایه‌گذاران خطرپذیر و استارت‌آپ‌های مرکز کشور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ این رویداد در ۳۰ مهر ماه با شرکت سرمایه‌گذارانی چون حرکت اول، هاب اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان برگزار شد.  مجید مختارنیا، مدیر سرمایه‌گذاری حرکت اول ضمن اشاره به قراردادی که به تازگی بین حرکت اول و هاب اصفهان منعقد شد، گفت: «اصفهان یکی از قطب‌های نوآوری کشور است به همین علت یکی از اولویت‌های همراه اول و حرکت اول برای ایجاد هاب این استان بوده است. حرکت اول سعی دارد تا یکی از رسالت‌های خود که تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور و همچنین ایجاد شوق و امید در این اکوسیستم است را تحقق ببخشد.»

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر حرکت اول مقام بزرگترین وی‌سی را در کشور دارد، اضافه کرد: «قرار بر این است تا با حمایت استارت‌آپ‌ها بتوانیم اثرگذاری چشمگیری در محیط استارت‌آپی کشور داشته باشیم و بدین ترتیب کل اکوسیستم را تقویت کنیم.»

مرکز نو‌آوری هاب اصفهان، ارائه‌دهنده خدمات شتابدهی، استارت‌آپ استودیو، فضای کار اشتراکی در اصفهان و مرکز کشور است. این مرکز با حمایت رسمی همراه اول، حرکت اول، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری اصفهان به ارائه خدمات می‌پردازد. مهران کرمی، مدیرعامل هاب اصفهان گفت: «طبق قرادادی که اوایل مهرماه با حرکت اول به مبلغ ۵ میلیارد تومان منعقد شد، تصمیم بر این است تا در آینده در هشت استارت‌آپ‌ سرمایه‌گذاری شود. در واقع حدودا یک ماه پیش فراخوانی داده شد و استارت‌آپ‌های متعددی در این فراخوان شرکت کردند که از بین آنها دو استارت‌آپ جیم‌شو و پلیس عمومی امروز ارائه‌ای برای سرمایه‌گذاران دیگر، هاب اصفهان و حرکت اول داشتند.»

او ضمن اعلام اینکه هاب اصفهان استارت‌آپ‌هایی که در مرکز کشور (همسایگان استان اصفهان) فعال هستند را پوشش می‌دهد، افزود:« با فراخوان‌هایی که در آینده خواهیم داد، در استارت‌آپ‌هایی که در هشت حوزه تکنولوژی‌های مخابراتی، شهر هوشمند، گردشگری، سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی، بازی و … شناسایی می‌شوند، با مشارکت حرکت اول سرمایه‌گذاری می‌کنیم. همچنین به زودی استارت‌آپ استادیویی نیز ساخته خواهد شد تا بتوانیم این استارت‌آپ‌ها را پرورش دهیم.»

یکی دیگر از سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در رویداد ‌ifund صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان بود. احمد ورد، مدیرعامل این صندوق اعلام کرد:«این صندوق با هدف تامین مالی نوآوری و فناوری طی ۱۵ سال گذشته نقش به‌سزایی در توسعه اکوسیستم کارآفرینی استان بازی کرده است. سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های نوپا، فناوری، دانش بنیان از خدمات این صندوق است.»

ورد ابراز امیدواری کرد تا به زودی در دو استارت‌آپ جیم‌شو و پلیس عمومی سرمایه‌گذاری شود تا بتوانند در آینده موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند. لازم به ذکر است در این رویداد تفاهم سه جانبه‌ای بین هدهد، وی‌سی تخصصی در اصفهان، هاب اصفهان و صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان امضا شد تا به طور مشترک در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند. محمدعلی زاهدی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد در این‌باره گفت:« با امضای این تفاهم نامه از فعالیت‌هایی که هدهد، هاب اصفهان و صندوق پژوهشی و فناوری استان اصفهان به طور موازی انجام ‌می‌دادند، جلوگیری می‌شود و مانع از اتلاف وقت و اجبار برای طی پروسه‌های متعدد برای بنیان‌گذاران خواهد شد. در واقع با این تفاهم نامه منابع به اشتراک گذاشته می‌شوند و در مدت کوتاهی تصمیم‌گیری خواهد شد که چه میزان روی هر استارت‌آپی سرمایه‌گذاری شود.»

معرفی استارتآپها

در رویداد ifund مهر ماه، دو استارت‌آپ پلیس عمومی و جیم‌شو توانستند از سایر ارائه‌کنندگان به رتبه بهتری دست یابند. جیم‌شو اپلیکیشن تخصصی کالری شمار، رژیم، بدنسازی و فیتنس تی‌وی است که دارای نسخه مربی، باشگاه و بستر آنلاین ورزش در خانه ویژه دستگاه‌های اندروید تی‌وی نیز هست. به گفته حامد احتمالی، موسس جیم‌شو قرار است تا در شش ماه آینده از نسخه آی‌او‌اس این اپلیکیشن نیز رونمایی شود. همچنین سامانه پلیس عمومی‌، سامانه‌ای متحرک است جهت نظارت هوشمند و ثبت تخلفات رانندگی و بستری جهت آموزش و فرهنگ‌‌سازی در زمینه ترافیک شهری. هم‌بنیانگذار این استارت‌آپ محمدجواد سخایی ابراز داشت:«این سامانه در خدمت پلیس قرار خواهد گرفت و درون خودروهای پلیس تعبیه خواهد شد تا کارشناس پلیس بتواند تخلفات ثابت و تخلفات در حال حرکت را ثبت کند.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.