صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت شد
ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت شد

ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت شد

کسب و کار نیوز - «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل، اعلام کرد که این اپراتور با حضورش در بازار ایران باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت در ایران شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل در حالی امروز برگزار شد که «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل، اعلام کرد که این اپراتور با حضورش در بازار ایران باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم‌کارت در ایران شد. این مراسم، از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹، از طریق تلویزیون اینترنتی «لنز» و نیز پلتفرم «دانا پلاس» ایرانسل، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل با همراهی اصحاب رسانه، برگزار شد. به گفته مدیرعامل ایرانسل، این اپراتور در حال حاضر ۵۳٫۵ میلیون مشترک دارد که از بین آن ۴۰ میلیون مشترک دیتا هستند و ۶۶۰ هزار مشترک نیز از اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل استفاده می‌کنند.

«بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل در ابتدای جلسه اعلام کرد که ایرانسل در زمان آغاز فعالیت خود توانسته سیم‌کارت را از حالت یک محصول لوکس خارج کند و آن را همگانی سازد. به گفته عباسی آرند، ایرانسل پیشتاز فناوری‌های نوین در بازار تلکام کشور بوده و این مساله را با ارائه ۵G در کشور نیز ادامه داده است. او درباره آخرین آمارهای ایرانسل پس از ۱۴ سال فعالیت گفت:‌ «بیش از ۵۳ میلیون مشترک از خدمات ایرانسل استفاده می‌کنند که از این میزان نزدیک به ۴۰ میلیون نفر مشترک دیتای شبکه ایرانسل هستند. همچنین ۶۶۰ هزار نفر هم مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل هستند و شبکه ایرانسل ۸۹ درصد از پوشش جمعیتی کشور را در بر می‌گیرد.»
بر اساس آماری که در این مراسم از عملکرد ایرانسل ارائه شد، ۳۷ میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل فعال است و مشترکین یک رضایت ۱۴۰ برابری در برابر کیفیت خدمات را در این سال‌ها تجربه کرده‌اند. همچنین ۱۴۴۷ درصد رشد در شبکه ۴G ایرانسل نسبت به فاز اول راه‌اندازی این شبکه رخ داده و این رقم در شبکه ۳G به ۲۹۱ درصد می‌رسد.‌ اینترنت ثابت این اپراتور نیز تجربه رشد ۵۵۹ درصدی داشته است. عباسی در ادامه با ارائه آمارهایی از پهنای باند مصرفی در شبکۀ دیتای ایرانسل گفت: «ترافیک روزانه دیتای شبکه ایرانسل از ابتدای فعالیت بیش از ۱۲۲۲ برابر شده و تجربه مشترک در استفاده از شبکۀ دیتا نیز بیش از ۱۴۰ برابر بهبود پیدا کرده است. همچنین بیش از ۳۷ میلیون گوشی هوشمند در شبکۀ ایرانسل فعال است و روزانه یازده هزار و ۵۴۳ ترابایت ترافیک مصرفی در شبکۀ دیتای ایرانسل رقم می‌خورد.»

به گفته وی سهم ایرانسل در سال ۹۸ در اقتصاد دیجیتال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که امسال احتمالا این رقم به ۱۸ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. ایرانسل امروز با بیش از ۳ هزار شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم کار می‌کند و ۷۰ هزار شغل را نیز با همین ارتباطات خود در کشور به شکل مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد کرده است. به گفته عباسی آرند، سهم درآمدهای دولت از ایرانسل به صورت مستقیم تاکنون نزدیک به ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است که جمع درآمدهای مسقیم و غیر مستقیم آن به بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
او همچنین به تمرکز روی توسعه ارتباطات در روستاها با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه عدالت ارتباطی اشاره کرد و گفت: «نزدیک به ۱۱ میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه پهنای باند ایرانسل قرار گرفته و از این میزان ۷ میلیون به صورت مستقیم با شبکه ایرانسل تحت پوشش درآمده‌اند و ۴ میلیون نیز به کمک رومینگ ملی و روستایی که با همکاری سایر اپراتورها بوده امکان دسترسی به خدمات ما را داشته‌اند. از سوی دیگر از طریق طرح USO بیش ۴۰۰ سایت پیش‌بینی شده است که در روستاهای کشور فعال شود. تا کنون ۲۷۴ سایت از این میان راه‌اندازی شده و مابقی نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.» اقدامات این اپراتور برای شبکه ۵G توسط بیژن عباسی در چند مورد تشریح شد: «راه اندازی زنجیره کامل ۵G بصورت پایلوت در دو نقطه تهران در مرداد ماه، افزایش تعداد سایتهای ۵G در مراکز دانشگاهی، تعامل با رگولاتوری برای تخصیص فرکانس ۵G، تکمیل زیرساخت‌های شبکه و هسته شبکه به جهت فاز گذر از LTE به ۵G.»

عباسی گفت که ۵G به زودی در دسترس عموم و بخصوص دانشگاهیان قرار خواهد گرفت: «به زودی در دو نقطه تهران هم این شبکه راه‌اندازی خواهد شد و به صورت هات اسپات هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا بتوانند به کمک مودم‌های ۵G با توجه به محدودیت‌های گوشی که از این فناوری پشتیبانی کند، از قدرت این شبکه استفاده کنند.» به گفته عباسی در هفته‌های آینده، یک مجتمع دانشگاهی و پارک آب‌وآتش به شبکه ۵G ایرانسل متصل می‌شوند.
مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که ۵G یک زیست بوم از سرویس‌های جدید در قالب خدمات به صنعت است. او معتقد است تجربه اینترنت اشیا در کشور هنوز به ظرفیت تجاری خود نرسیده و با شکل‌گیری این نسل جدید شبکه ارتباطاتی، ظرف چند سال اینترنت اشیا به جایگاه واقعی خود خواهد رسید. به گفته عباسی ایرانسل تلاش داشته که تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه را بومی سازی کند و نمونه‌های اولیه برخی از این تجهیزات و دستگاه‌ها ساخته شده و در مرحله تست قرار دارد.
عباسی آرند همچنین گفت که ایرانسل در ماه‌های اخیر در «صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین» برای حمایت از تیم‌های استارتاپی مشارکت کرده و سرمایه گذاری جدیدی روی آن انجام داده است. همچنین مرکز تحقیق و توسعه ایرانسل نیز راه‌اندازی شده که حمایت از استارتاپ‌ها در آنجا نیز دنبال می‌شود. مدیرعامل ایرانسل پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱ پروژه تحول دیجیتال ایرانسل به پایان می‌رسد؛ پروژه ای که در آن موارد مختلفی مانند توسعه دفتر کار دیجیتال، توسعه سامانه فروش دیجیتال، توسعه دیجیتالی‌سازی پشتیبانی شرکت‌ها و موارد دیگر در آن رخ خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.