صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / اعطای ۲۴۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان حوزه سلامت و دارو
اعطای ۲۴۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان حوزه سلامت و دارو

مدیرعامل صندوق سلامت ثامن اعلام کرد

اعطای ۲۴۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان حوزه سلامت و دارو

کسب و کار نیوز - مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن گفت: تاکنون 243 میلیارد ریال تسهیلات به 90 شرکت‌ و فناور فعال در حوزه‌های سلامت و دارو توسط این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، حمیدرضا فرهادی با بیان اینکه یکی از اهداف صندوق سلامت ثامن ارائه خدمات سرمایه‌گذاری خطرپذیر(VC) در بخش سلامت و دارو است، افزود: این صندوق برنامه دارد تا با توجه به رسالت خود به جذب منابع عاملیت و ارتباط موثر با مراکز رشد و دانشگاه‌های علوم پزشکی بپردازد.
وی افزود: صندوق سلامت ثامن در سال ۹۰ فعالیت خود را در حوزه سلامت آغاز کرده و تاکنون۹۰ فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تولید ماسک سه لایه
فرهادی با بیان اینکه صندوق سلامت ثامن در سال گذشته مبلغ حدود ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۴ شرکت‌ فناور در حوزه‌ی سلامت پرداخت کرده، است افزود: در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و رسالت صندوق سلامت ثامن در تامین مالی حوزه سلامت، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تولید انواع ماسک سه لایه و FFP2 تسهیلات مالی ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اعطا شده است.
وی در ادامه توضیح داد: ماسک ffp2 از دسته صورت بندهای فیلتردار است که با استاندارد اروپا تحت عنوان EN149:2001 نامگذاری می شود که می تواند ۹۴ درصد از ذرات مضر را که در هوا معلق هستند را از بین ببرند. فیلترهای قوی که بر روی لایه خارجی این محصول قرار گرفته است مانع از نفوذ ذرات ریز به داخل ماسک می شود. صورت بند ffp که مخفف عبارت Filtering Face Piece بوده و به معنی فیلترسازی صورت است که دارای چند لایه با الیاف ضخیم ساخته شده اند که همانند یک مانع برای ذراتی با اندازه ۲ تا ۵ میکرون به حساب می آید. همچنین با قرار گرفتن ماسک ffp2 در برابر دهان و بینی قادر است از ورود ذرات ریز به داخل جلوگیری کند.

عاملیت مالی بیش از ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و داروسازی ثامن
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات از منابع عاملیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت داروسازی ثامن به ۶۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و نوپا مستقر در مراکز رشد دانشگاهی پرداخت شده است.
به گفته دکتر فرهادی قرارداد عاملیت به این معناست که وجوه اداره شده نزد صندوق امانت قرار می‌گیرد تا هر زمان از طرف دیگر قرارداد (عاملیت) به صندوق معرفی صورت گیرد، طبق شرایط و ضوابط قرارداد عاملیت و مصوبه به متقاضی پرداخت می شود.
فرهادی در پایان تاکید کرد: توسعه ارتباط با مراکز رشد دانشگاهی مخصوصا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مراکز رشد، پارک علم و فناوری خراسان، انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان تهران، انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شتابدهنده‌های فعال در حوزه سلامت و دارو و صندوق پژوهش و فناوری از برنامه‌های آتی این صندوق است.

همچنین مطالعه کنید:

اتکای صادرات به محصولات غیرنفتی

سرمقاله فرصت های بیشماری در صادرات غیرنفتی وجود دارد که متاسفانه به آنها توجهی نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.