صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / مناطق آزاد از استارت آپ های خدمات رسان به بازنشستگان حمایت می کنند
مناطق آزاد از استارت آپ های خدمات رسان به بازنشستگان حمایت می کنند

مشاور رییس‌جمهور در بازدید از مرکز نوآوری‌های صبا عنوان کرد

مناطق آزاد از استارت آپ های خدمات رسان به بازنشستگان حمایت می کنند

کسب و کار نیوز - «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابتدا از مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری بازدید و در جریان فعالیت‌های آن در پاسخگویی شبانه‌روزی و آنلاین به پرسش‌های بازنشستگان کشوری درباره مسایل مختلف حقوقی، پرداخت‌ها و خدمات رفاهی و معیشتی قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، به گفته مدیر مرکز جامع ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، این مرکز که اول شهریورماه آغازبه‌کار کرد، در این مدت بطور میانگین پاسخگوی ۷۰۰۰ تماس تلفنی بازنشستگان در شبانه‌روز است.
اکبر افتخاری همچنین اعلام کرد که ۹۹درصد پرسش‌ها در لایه اول و هنگام تماس توسط اپراتورها پاسخ داده می‌شود و یک درصد دیگر موارد با ارجاع به کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری، پاسخ‌ها دریافت و در قالب سیستمی در فاصله زمانی چند روز به مراجعان ارائه می‌شود.
مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه از چندین پروژه شرکت‌های نوآور (استارتاپی) در زمینه‌های مختلف مورد نیاز سالمندان و بازنشستگان بازدید کرد و توضیحات لازم درباره اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های این شرکت‌ها از سوی مدیران آنها ارائه شد.
این شرکت‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف توانبخشی و تربیت بدنی سالمندان، فروشگاه اینترنتی (صبامارکت)، شبکه پرداخت و کیف پول الکترونیکی (صباپی)، آموزش بیمار و ارتباط با پزشک (بهزی)، کمک به بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان (تایم‌بانک) و استفاده از تجارب و انتقال دانش آنها (منهاج) و گردشگری مجازی (خانه شادی سالمندان) طراحی شده است که اغلب آنها در مراحل نهایی و آماده اجرا هستند.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با ارزشمند خواندن مجموعه فعالیت‌های درحال انجام در دو مرکز جامع ارتباط با ذینفعان و نوآوری‌های صبا گفت: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و امکانات ارتباطی و شرکت‌های نوآورانه، ابتکار بسیار مناسبی است که مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، بستر آن را به‌خوبی فراهم کرده است.
مرتضی بانک ادامه داد: رویکرد دوسویه صندوق بازنشستگی در شناسایی نیازها و در طرف دیگر بکارگیری خلاقیت و نوآوری برای پاسخگویی به آنها می تواندالگوی مناسبی برای سیستم ها و سازمان های خدماتی در کشور شود، اینکه استارتآپ ها متمرکز بر نوع خدمات مورد نیاز با توجه ویژه به حداکثر سهولت ممکن برنامه ای را تدارک میبینند قابل توجه است.
او افزود: شاید تصور عمومی آن باشد که تکنولوژی‌های جدید و شرکت‌های استارتاپی برای بازنشستگان و سالمندان کاربردی ندارد؛ درحالیکه فعالیت‌های این مرکز نشان داد از این طریق می‌توان تحولی را در جهت بازآفرینی نقش سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی آنان بوجود آورد.
مشاور رییس جمهور همچنین با اشاره به توضیحات ارائه‌شده از سوی مدیران اپلیکیشن‌ها گفت: برخی از این اپلیکیشن‌ها علاوه بر آنکه خدماتی به بازنشستگان و سالمندان ارائه می‌دهند، بستری هم برای استفاده از خدمات، دانش و تجربه بازنشستگان و تولید ثروت و ارزش افزوده برای آنان فراهم می‌کنند که اقدامی بسیار مهم، خلاقانه و ابتکاری است.
مرتضی بانک با اشاره به گستره جمعیتی جامعه بازنشستگان و سالمندان کشور تصریح کرد: فعال شدن شرکت‌های نوآور و خدمات مجازی در میان این قشر، می‌تواند هم در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سلامت سالمندان موثر باشد و هم بازار و فرصت مناسبی برای ورود دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی و ارتباطات فراهم می‌سازد.
او گفت: با اینکه تلاش برای ارتقاء کیفیت سیستم های توزیع  مناسب است اما ضروری است فرآیندهای نوآورانه به سمت رونق و جهش تولید و کارآفرینی هدایت شوند وی همچنین آمادگی مناطق آزاد کشور را برای حمایت از شرکت‌های نوآور و پروژه‌های فناورانه در حوزه‌های گردشگری مجازی و گردشگری سلامت سالمندان و بازنشستگان اعلام کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در این بازدید با ارائه توضیحات تکمیلی، هدف از راه‌اندازی این مرکز را تقویت و توسعه شرکت‌های نوآور در بخش خدمات اجتماعی به‌ویژه برای بازنشستگان و سالمندان ذکر کرد.
اکبر افتخاری گفت: بسیاری از این اپلیکیشن‌ها و پروژه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حفظ و ارتقای توانمندی سالمندان ایفا کند و از مهارت‌ها و دانش و تجارب آنها در سنین بالا در جهت منافع جامعه استفاده کرد.
افتخاری همچنین با اشاره به اجرا شدن هفت بسته طرح یاری در جهت ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به بازنشستگان کشوری در سال جاری، گفت: تداوم و توسعه این بسته‌ها، نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و پشتوانه‌های اجرایی و عملیاتی با استفاده از ابزارهایی چون فروشگاه اینترنتی و کیف پول مجازی است که در مرکز نوآوری‌های صبا درحال پیگیری و اجراست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.