صفحه اصلی / اصناف / ایجاد رونق اقتصادی از کانال مزد منطقه ای
ایجاد رونق اقتصادی از کانال مزد منطقه ای

رحمت ا... فیروزی پور، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی؛

ایجاد رونق اقتصادی از کانال مزد منطقه ای

کسب و کار نیوز - رحمت ا... فیروزی پور، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص راههای حمایت از کارگاههای کوچک شهری و روستایی که توان پرداخت حداقل دستمزد و بیمه مصوب را ندارند، ضمن تأیید وضع دشوار کنونی معیشت خانواده ها در کشور، اظهار کرد که لازم است سرمایه اولیه و تسهیلاتی به منظور رونق فعالیت این دسته از کارگاهها، با توجه به ظرفیت کاری هر کارگاه، به کارفرمایان ارائه شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی در پاسخ به پیشنهاد توافقی­ شدن دستمزد بین کارفرما و کارگر در کارگاه­های کوچک به عنوان یکی از راهکارهای رونق اقتصادی گفت: نمایندگان باید این نظریه­ ها را به صورت کارشناسانه بررسی کنند و تحت نظارت قرار دهند، و با در نظر گرفتن جوانب آن، قانونی را تصویب کنند که هم به کارآفرینی و هم به تأمین زندگی فعالان این حوزه­ ها کمک کند.

نماینده شهرستان نطنز با بیان اینکه لازم است قانون کار با توجه به تفاوت نرخ­ها و اجاره­ بها در نقاط کشور، به صورت متفاوت باشد، افزود: نظارت بر اجرای صحیح ماده­ی ۴۱ قانون کار باید از مجلس شورای اسلامی مطالبه شود، زیرا وظیفه­ ی کمیسیون اجرایی مجلس، نظارت است تا در صورت وجود هر گونه خلاء، ایرادات برطرف شوند.

فیروزی­ پور ضمن تأکید بر نیاز به کسب نظر سایر نمایندگان و کمیسیون­ های مجلس و ارزیابی دقیق راهکارهای پیشنهادی، ادامه داد: باید به تصمیمات نمایندگان مجالس سایر کشورهای دنیا در این زمینه توجه کرد. بخش­هایی از مردم به دلایل مختلف، تحت پوشش بیمه و آمارهای کسب ­وکار قرار نگرفته­ اند. نظام صنفی کشور باید این افراد و فعالیت اقتصاد ی­شان را شناسایی و شناسنا مه ­دار کند تا تکلیف دستمزد، بیمه و درآمد آن­ها روشن شود. نماینده ­ی حوزه­ انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر در پایان صحبت­های خود، بر نقش مطبوعات در مطالبه­ گری مسائل جامعه برای تصویب یا اصلاح قوانین سازنده در مجلس تأکید کرد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.