صفحه اصلی / اصناف / از سرگیری فعالیت قوی نوستالژی از ۱۴۰۰
از سرگیری فعالیت قوی نوستالژی از ۱۴۰۰

گلرخ آذرمی، مدیرعامل شرکت روغن نباتی پارس (قو) در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

از سرگیری فعالیت قوی نوستالژی از ۱۴۰۰

کسب و کار نیوز - شرکت روغن نباتی پارس (قو) در سال ۱۳۳۳ در جنوب شهر تهران راه‌اندازی شد تا یکی از قدیمی‌ترین واحدهای صنعتی تهران لقب گیرد. این شرکت در منطقه ۱۶ تهران با راه‌اندازی کارخانه، اقدام به تولید روغن‌های خوراکی، کره و… می‌کند. قدمت طولانی این واحد صنعتی موجب شد تا سه نسل نیروی انسانی در آن مشغول به کار شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، کارخانه در سال ۱۳۹۴ تعطیل شد تا علاوه بر مبهم شدن وضعیت یک برند قدیمی تولید روغن نباتی در کشور، کارگران این کارخانه با مشکل بیکاری و دریافت مطالبات مواجه شوند. پیگیری‌ها از وضعیت فعلی این کارخانه نشان‌دهنده آن است که هرچند اخباری از انتقال کارخانه به پیشوا در ورامین وجود دارد اما همچنان این واحد تولیدی با مشکلات مالی مواجه است و برخی از کارگران آن نیز همچنان بلاتکلیف هستند و مطالبات خود را با مشکل دریافت می‌کنند. طولانی شدن تعطیلی و مشخص نبودن زمان دقیق بازگشایی کارخانه روغن نباتی قو، این نگرانی را ایجاد کرده که این کارخانه نیز به کارخانه‌هایی بپیوندد که دیگر هرگز قرار نیست کالایی تولید و کسانی را مشغول به کار کند.

گلرخ آذرمی، مدیرعامل شرکت روغن نباتی پارس (قو) در این رابطه گفت: در زمان دادستانی آقای دولت آبادی و شورای شهر وقت در آن سال، به علت آلاینده بودن کارخانه دستور انتقال آن داده شد. در حال حاضر برنامه برای از سرگیری فعالیت قو از سال ۱۴۰۰ است و امروز مراحل احیا و زنده کردن دستگاههای قدیمی توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است. به دلیل تحرمی هایی که داریم موضوع واردات دستگاهها و ماشین آلات فعلا منتفی شده و تمام سعی ما استفاده از همان دستگاه ها با به روزرسانی آنهاست.

آذرمی ادامه داد: این کارخانه در حال حاضر در شهرک صنعتی ورامین در حال احداث و نوسازی است و این برند به همان صورت که فعالیت داشته ادامه فعالیت خواهد داد. البته ما هیچگونه کمک دولتی نداشته ایم و این کارخانه به شکل خصوصی و توسط سهامداران آن در حال احیا است. کارخانه قو پتانسیل تولید ۶۰۰ تن در روز را دارد اما برای راه اندازی مجدد و از سرگیری فعالیت قرار بر این است تا با روزانه ۲۰۰ تن تولید به چرخه اقتصادی بازگردیم.

مدیرعامل شرکت روغن نباتی پارس (قو) اظهار داشت: در مدت زمانی که کارخانه در حال انتقال به شهرک صنعتی ورامین بود بسیاری از کارگران به موعد بازنشستگی رسیده و دریافت حقوق بازنشستگی در حال گذران زندگی هستند. مابقی کارگران نیز در بحث احیای کارخانه و نوسازی دستگاهها مشغول به کار شده اند و ما هیچ کارگری را اخراج نکرده ایم و در طول این مدت حقوق و بیمه این کارگران پرداخت شده و تمام آنها دفترچه های بیمه به روز دارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.