صفحه اصلی / اصناف / گشایش روزنه های امید برای احیای کارخانه
گشایش روزنه های امید برای احیای کارخانه

مهدی کلیددازاده، رئیس هیات مدیره "فرش تابان مهر" در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

گشایش روزنه های امید برای احیای کارخانه

کسب و کار نیوز - مهدی کلیددارزاده یکی از ایرانیان مقیم آلمان است که در پی دعوت مسئولان دولت ایران برای اشتغالزایی و تولید به کشور آمده ولی حالا نه تنها کارخانه فعالی ندارد بلکه سرمایه خود را نیز از دست داده است. کارخانه فرش تابان مهر که سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده بود، یک سال پس از استقرار دولت روحانی در سال ۹۳ توسط سازمان تامین اجتماعی پلمپ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کلیددارزاده در این رابطه و با بیان شرح حال زندگی و شرایط کارخانه تابان مهر گفت: بانک سپه بانک عامل ما بود ولی در رابطه با سرمایه در گردش با کسب و کار ما همراهی نکردند. به هر حال ما دچار مشکل نقدینگی شدیم و تامین اجتماعی به این مسئله ورود کرد و قصد حراج کردن کارخانه را داشت. از نظر مشاور حقوقی شرکت این کار غیرقانونی بود بنابراین ما هم اقدامات قانونی را انجام دادیم که متاسفانه به رغم ارایه مستندات رای دادگاه به نفع سازمان تامین اجتماعی صادر شد و ما حتی در دادگاه تجدیدنظر هم موفقیتی کسب نکردیم.

رئیس هیات مدیره فرش تابان مهر در ادامه افزود: پس از صدور حکم، سازمان تامین اجتماعی درب ارخانه را بست و ما را از کارخانه خودمان بیرون انداختند. سازمان تأمین اجتماعی کل مجموعه را پلمب کرد و در نتیجه کارخانه بدون تأمین امین اموال توقیف شد. بعد از این اتفاق، در مدت ۶ تا ۷ ماه تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه که مدرن و به‌روز بودند، سرقت شد و امروز فقط سوله متروکی از آن باقی مانده است. سازمان تأمین اجتماعی کلید همه درهایش را عوض کرده است.

کلیددرازاده در رابطه با اقداماتی که برای احیای کارخانه فرش تابان مهر توسط دولت انجام شده توضیح داد: آقای جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری با ورود مستقیم به این موضوع دستور پیگیری دادند. آقای شریعتمداری، وزیر رفاه نیز دستوری برای بازدید از کارخانه صادر کردند که معاون ایشان از کارخانه فعلی بازدید کردند و گزارشی را تهیه و تقدیم ایشان کرده اند. همچنین وزارت صنعت نیز توسط دکتر زالی پیگیر وضعیت هستند و جلسات زیادی با ایشان داشته ام تا برای رفع مشکلات چاره اندیشی کنند. از طرفی دیگر دکتر عمرانی، معاوت دادستان کل کشور هم به مشکلات کارخانه ورود کرده اند و بسیار پیگیر ارایه راهکارها هستند. مدیرعامل بانک سپه نیز دستور رسیدگی دادند که اگر حقی ضایع شده بررسی شود.

رئیس هیات مدیره فرش تابان مهر افزود: با اقداماتی که در حال انجام است دلم بسیار قرص است که مسئولین می توانند و می خواهند برای احیای کارخانه دست بکار شوند. من امیدوارم جبران خسارت شود و بتوانم کارخانه را احیا کنم و به فعالیت در اقتصاد ایران ادامه دهم. روزنه های امید امروز برای احیای کارخانه ام دیده می شود و می توانم به آینده ای روشن امیدوار باشم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …