چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / بزرگ ترین شرکت های هوش مصنوعی در منطقه متعلق به ایران است
بزرگ ترین شرکت های هوش مصنوعی در منطقه متعلق به ایران است

ستاری:

بزرگ ترین شرکت های هوش مصنوعی در منطقه متعلق به ایران است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید راه برای استارتاپ ها باز شود تا بتوانند فعالیت کنند، گفت: ما بزرگ ترین شرکت های هوش مصنوعی در منطقه را داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که صبح امروز در محل کارخانه نوآوری با حضور استاندار و شهردار تهران برگزار شد، گفت: هرچند تلاش کردیم شبکه فناوری و نوآوری را در کشور پیش ببریم و تا حدودی موفق بودیم؛ اما در توسعه آن موفق نبودیم.

ستاری ادامه داد: شهری را نوآور می دانیم که شهرداری آن خود شتاب دهنده باشد، زیرا یک شهرداری می تواند بازار عظیمی در حوزه کسب و کارهای نو داشته باشد و منابع مالی خود را از آن تامین کند. در اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه در جیب فرد نیست در ذهن اوست. در سال ۹۴ دو جوان ایده تاکسیرانی آنلاین را به شهرداری مطرح کردند اما هیچ استقبالی از آن نشد. اگر شهرداری در آن زمان با این جوانان همکاری می‌کرد، نه‌تنها می‌توانست از سهامداران این سرویس‌های تاکسی آنلاین باشد بلکه می‌توانست از این توسعه درآمدزایی نیز بکند. بنابراین شهرداری این فرصت را از دست داد.

 

آینده از آن فین تک هاست

ستاری بیان کرد: بانک مرکزی تعدادی ای پی آزاد ارائه داده است که همه بازیگران سنتی و مدرن در آن به رقابت می‌پردازند. فین تک‌ها در حال حاضر روزانه میلیون‌ها تومان پول نقل‌وانتقال می‌دهند. استراتژی بانک مرکزی در این حوزه بسیار درست بود، چراکه می‌داند در آینده بانک‌ها حذف می‌شوند اما بانکداری باقی می‌ماند.

وی افزود: در حال حاضر بانک‌ها روی فین‌تک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. بازیگران حوزه بانکداری عوض می‌شوند و بازیگران سنتی هیچ شانسی در رقابت با جوانان و صاحبان ایده ندارند مگر این روی فین‌تک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که همه ما باید در کنار هم زیرساختی ایجاد کنیم تا نوآوری شهری در آن جریان پیدا کند، مطرح کرد: هر روز اپلیکیشن‌ها، خدمات و سرویس‌های جدیدی ارائه می‌شوند بنابراین باید زمینه توسعه آنها را فراهم کرد. نهادهای حکومتی نباید در کسب‌وکار جوانان دخالت کنند، آنها بهتر از هرکسی می‌دانند که مشتریان‌شان چه چیزی نیاز دارند.

در ادامه شهردار تهران گفت: تهران ۲ درصد از مساحت کل کشور و ۲۰ درصد جمعیت کشور را داراست. بنابراین صنایع برای استقرار در تهران محدودیت دارند. تنها موردی که استثناست، شرکت های دانش بنیان، صنایع های تک و غذایی است. پیروز حناچی ادامه داد: شرایط تحریم فرصت استثنایی برای شرکت های دانش بنیان به وجود آورده است.

 

نخستین رام بومی‌سازی شده متروی تهران به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال ‌توسعه حوزه حمل‌ونقل هوشمند است و به‌زودی اولین رام بومی‌سازی ‌شده متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

حناچی شهردار تهران بیان کرد: ناحیه البرز از پهنه جنوب یکی از مناطق مهم تهران به شمار می‌رود که ۳۰ درصد از گردش اقتصادی کشور و ۲۵ درصد از تولید ناخالص در آن انجام می‌شود و ۲ درصد از مساحت و ۲۰ درصد از جمعیت کشور در این ناحیه قرار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.