صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۷۵ درصدی تعهدات معوق دو خودروسازی اصلی
کاهش ۷۵ درصدی تعهدات معوق دو خودروسازی اصلی

کاهش ۷۵ درصدی تعهدات معوق دو خودروسازی اصلی

کسب و کار نیوز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مجموع تعهدات شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد، تعهدات معوق دو خودروساز اصلی را ۷۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی صادقی‌نیارکی ضمن اشاره به اینکه مجموع تعهدات شرکت‌های بزرگ خودروسازی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش هشت درصدی داشته است، گفت: همچنین تعهدات معوق شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است. مجموع تعهدات معوق این دو شرکت در حال حاضر ۱۰۸ هزار دستگاه است؛ در  همین زمان در سال گذشته ۴۴۷ هزار دستگاه خودرو معوق وجود داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: این آمار نشان دهنده آن است که در سال جاری موضوع تحویل به موقع خودروهای معوق، مدیریت شده است. دو شرکت ایران خودرو و سایپا مکلف هستند که ۶۰ درصد تولیدات روزانه خود را به تعهدات معوق اختصاص داده و ۴۰ درصد باقیمانده را تا پایان سال در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار دهند.

یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال تولید و عرضه می‌شود

وی افزود: تا پایان سال به طور متوسط ماهیانه ۲۵ هزار دستگاه خودرو به طور منظم توسط این دو شرکت در قالب فروش فوق‌العاده با موعد تحویل یک تا سه ماه انجام خواهد شد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: با احتساب ۳۴۲ هزار دستگاه خودرویی که از ابتدای امسال تحویل متقاضیان شده است و بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرویی که در قالب فروش فوق‌العاده عرضه می‌شود و همچنین برنامه ۶۰ درصد تحویل تعهدات معوق، قطعاً برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو در سال ۹۹ محقق می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.