صفحه اصلی / اسلایدر / ماسک سه لایه در صدر شکایات مردمی

ماسک سه لایه در صدر شکایات مردمی

کسب و کار نیوز - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که طی تاریخ ۱۶ تیر تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیشترین شکایت هایی که از مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است، در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس تابش در خصوص عملکرد و نحوه کارکرد و فعالیت سامانه ۱۲۴ در سه ماهه اول سال جاری و نیز دو هفته پایانی ۱۶ تیر تا دوم مرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: در سه ماهه امسال بیش از ۵۰۰۰ فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ استان ها دریافت شده است که از این تعداد ۴۰۳۸ مورد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است و مابقی تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط می باشد. هچنین آمار تعداد شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری حاکی از آن است که استان تهران با ۱۷۰۷ فقره، از بیشترین میزان دریافت شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ برخوردار بوده که تاکنون به ۱۴۴۷ مورد شکایت در این استان رسیدگی شده است. استان ایلام با ۲۰ مورد، کمترین تعداد گزارش و شکایات مردمی ثبت ‌شده را طی این مدت ، داشته است، که از این تعداد، به ۱۲ مورد آن رسیدگی شده است.

به گفته رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی شامل تلویزیون، فریزر، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، لاستیک پرایدی و شکر سفید فله پربازدیدترین کالاها در سامانه ۱۲۴ در سه ماهه اول سال جاری بوده‌اند. اما مطالعه آماری کالاهای ثبت شده در سامانه ۱۲۴ طی بازه زمانی ۱۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب محصولاتی از قبیل تلویزیون، لاستیک پرایدی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و در نهایت شکر از کالاهای اساسی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به آمار و گزارشات ارائه شده، طی مدت سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیشترین شکایت‌هایی که از مردم از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شده است، مربوط به گوشت مرغ تازه، شکر، برنج هندی، نان، ماسک سه لایه کشدار و بعد از آن تخم مرغ، لاستیک و دستکش لاتکس بوده است. این در حالی است که مطابق این آمار، طی تاریخ ۱۶ تیر تا ۳۱ تیرماه سال جاری، بیشترین شکایات واصله در حوزه کالایی ماسک سه لایه صنعتی، گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، برنج هندی، شکر سفید فله و بعد از آن یخچال فریزر، نان سنگک، سیمان خاکستری و شیر کم چرب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ شامل کالاها و خدمات ضروری و پرمصرف مردم، یعنی شش گروه کالا و بیش از ۱۶۰ قلم کالا است و از تاریخ دوم مرداد ماه ۹۸ به صورت رسمی ثبت قیمت به صورت روزانه در این سامانه آغاز شده است. سامانه چهار بخش مهم شامل بخش ثبت قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران استانها به صورت روزانه، بخش نمایش عمومی قیمت کالاها و خدمات پرمصرف برای عموم مردم، بخش ثبت شکایات مردمی و رسیدگی به شکایات و بخش ثبت قیمت‌های خوداظهاری بنگاه‌های تولیدی است. بنابراین به صورت روزانه قیمت حدود ۱۳۰ قلم کالا توسط ۳۱ استان و جنوب کرمان از سطح بازار مراکز استان ها جمع آوری و در این بخش از سامانه ثبت می‌شود و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستمر و روزانه گزارش مقایسه‌ای قیمت را با استفاده از این اطلاعات تهیه و برای دستگاه ها و مراجع مختلف ارسال می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹۱ درصدی پروازهای بین المللی در ۵ ماه سال ۹۹

به گزارش کسب و کار نیوز ، مطابق آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *