صفحه اصلی / اصناف / بازار / انواع میکسر بتن را چه اندازه می شناسید؟
انواع میکسر بتن را چه اندازه می شناسید؟

انواع میکسر بتن را چه اندازه می شناسید؟

کسب و کار نیوز - میکسر بتن یک تجهیز با ساختار تقریباً ساده است. ماشینی که از یک مخزن گرد و بزرگ با قابلیت گردش حول یک محور برخوردار می باشد. تمام نمونه های متداول از انواع میکسر دیزلی تا بنزینی و حتی برقی بتن دارای این مخزن هستند. لکن کلمه انواع در کنار میکسر بتن متوجه تفاوت در چه ویژگی هایی است؟

میکسر بتن یا همان بتونیر یک تجهیز با ساختار تقریباً ساده است. ماشینی که از یک مخزن گرد و بزرگ با قابلیت گردش حول یک محور برخوردار می باشد. تمام نمونه های متداول از انواع میکسر دیزلی تا بنزینی و حتی برقی بتن دارای این مخزن هستند. لکن کلمه انواع در کنار میکسر بتن متوجه تفاوت در چه ویژگی هایی است؟ شاید برای شما هم جالب باشد تا نگرش بهتری بر انواع میکسر بتن داشته باشید.

با نگاه اجمالی در ساختمان های امروزی یقیناً متوجه حضور استحکام بالای آنها هستید. اینکه یک سازه بلند مرتبه می تواند در خلق یک اسکلت بتن مسلح ایجاد شود. همه ما می دانیم که استحکام بنا در گرو اسکلت مستحکم آن است و اسکلت های بتنی یقیناً بهترین آنها هستند. لکن این اسکلت های ماندگار در گرو بهره ‌مندی از بتن با کیفیت ساخت بالا حاصل می ‌شوند. هر بتنی نمی‌ تواند در مسیر ساخت سازه های مستحکم امروزی مورد استفاده قرار گیرد. تنها بتن هایی که توسط انواع میکسر بتن یا خلاطه بتن  ساخته و پرداخته می شوند، مناسب حضور در چنین فضا هایی هستند.

میکسر بتن

شناخت انواع میکسر بتن

البته اگر اهل فن هستید و از خیلی پیش کاملاً بر انواع میکسر بتن تسلط دارید، چالش تهیه این ابزار استراتژیک را می توانید از مسیر مجموعه نیکا کورپ تهیه کنید؛ اما اگر به مانند ما تازه کار هستید و حالا می خواهید در دنیای انواع میکسر بتن همراه شوید، باز هم می توانید از تجربه بالای مجموعه نیکا کورپ جهت کسب مشاوره ‌های لازم استفاده کنید. لکن در یک بیان مختصر می توان انواع میکسر بتن را به قرار زیر دسته بندی نمود.

ایده ‌ها در نحوه دسته بندی انواع میکسر بتن

در همه نمونه ‌ها از میکسر بتن شاهد یک اسلوب مشخص برای طراحی دستگاه هستیم. مخزن بزرگی که توسط یک موتور با کمک گیربکس قدرتمند در حال گردش است. این تعریف ساده در عین سادگی پایه ‌گذار دسته‌ بندی ما برای میکسر بتن خواهد شد. اول اینکه کدام مدل موتور قرار است مخزن سنگین میکسر بتن را به حرکت اندازد؟ و دوم اینکه در صورت انتخاب نوع موتور، قرار است تحت چه ساز و کاری قدرت تولید شده موتور را به سمت دیگ گردان میکسر بتن هدایت کنیم؟

لذا در تشریح انواع میکسر بتن با دو رویکرد مواجه هستیم. اینکه موتور از کدام مدل انتخاب شده است و در ادامه قرار است تحت چه ساز و کاری مخزن دستگاه را به گردش انداخته باشیم.

انواع میکسر بتن از دید نوع موتور

میکسر بتن برای انجام وظیفه ای که دارد، نیاز است تا به هر ترتیبی که شده دیگ سنگین خود را به گردش اندازد. لذا برای این کار یک موتور توانمند می ‌خواهد. پس هر موتوری که بتواند به ترتیبی این هدف را تامین کند، می ‌تواند در جمع انواع میکسر بتن قرار گیرد. مانند بتونیر برقی، بتونیر بنزینی و یا مدل های بتونیر دیزلی.

در میکسر برقی، قدرت لازم برای گرداندن دیگ از طریق نصب موتور های الکتریکی حاصل شده است. این موتور ها در دسته بندی های سه فاز و تکفاز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. میکسر بتن برقی در دسته مدل های کوچک قرار دارد و غالباً در نمونه های حجیم تا ۵۰۰ کیلوگرم از موتور های سه فاز در طراحی آنها استفاده می‌ شود.

در مقابل برای رسیدن به قدرت های بالاتر از موتور های احتراق داخلی استفاده می ‌کنند. مانند بتونیر بنزینی که از موتور های بنزینی در ساخت آنها استفاده شده است. این موتور های بنزینی آلودگی محیطی بالایی دارند، شرایط تعمیر و نگهداری سخت تری به نسبت انواع برقی خواهند داشت؛ اما بدون نیاز به تامین نیروی برق شهری در فضایی کاملاً مستقل به جهت تامین انرژی می توانند قدرت بالایی حاصل آورند. البته موتور های بنزینی نمی ‌توانند قدرت لازم برای گردش مخزن های ۱۰۰۰ لیتری را تامین کنند. برای این منظور نیاز به موتور های قدرتمندتری است. میکسر دیزلی در دسته انواع حجیم از این دستگاه قرار می گیرد. در طراحی آنها از موتور های قدرتمند و بزرگ دیزلی استفاده شده است. نمونه های ۱۰۰۰ لیتری در مسیر ساخت میکسر بتن از توانمندی موتور های دیزلی استفاده می کنند.

انواع میکسر بتن در نحوه گردش دیگ

روش انتقال قدرت از موتور به سمت دیگ همراه با ایده های متنوعی است. ایده هایی که قصد ایجاد یک واسط انتقال قدرت با حداکثر کارایی در کنار راندمان بالا را دارد. برای این منظور سه طرح کلی در نظر گرفته شده است.

  • میکسر بتن در مدل‌ های دنده زیر که غالباً برای نمونه های کوچک مانند بتونیر برقی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میکسر بتن در مدل های دنده دور کمر که ایده های کارآمد به جهت افزایش راندمان در انتقال قدرت است و عموماً در ساخت بتونیر بنزینی شاهد استفاده از آن هستیم.

میکسر بتن

انواع میکسر بتن در نحوه گردش دیگ

 

  • میکسر بتن در مدل‌ های رولیک لاستیک فشرده که متکی بر همان طرح دنده دور کمر است؛ اما به جهت حضور نیروی بالا در ساخت میکسر بتن های سنگین وزن، استفاده از دنده ها چندان پاسخگو نمی باشد. چرا که این دنده ها تحت تاثیر وزن بالای دیگ خرده خواهند شد. رولیک لاستیک فشرده برای ساخت میکسر بتن در ابعاد بزرگ مانند مدل ‌های رایج در طراحی بتونیر دیزلی کارایی دارد.

به هر صورت با تمام این تفاصیل هر دو ایده از تنوع در موتور تا روش انتقال قدرت فاکتور های تاثیرگذاری بر کارایی میکسر بتن هستند و در عین حال تاثیر عمیقی بر تعیین قیمت میکسر بتن دارند. لذا لازم است تا در هنگام خرید نگرش اصولی در باب هر کدام از این فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت میکسر بتن داشته باشید. در این باره با در نظر داشتن مهارت های خود می توانید از نگاه تخصصی گروه نیکا کورپ نیز که سال ها است در عرصه تامین حرفه ای این ماشین آلات فعالیت دارند بهره مند باشید.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.