صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رویای بورسی شدن «فلایتیو» چه زمانی تعبیر می شود؟
رویای بورسی شدن «فلایتیو» چه زمانی تعبیر می شود؟

افت ۹۰ درصدی فروش «فلایتیو» در دوران کرونا

رویای بورسی شدن «فلایتیو» چه زمانی تعبیر می شود؟

کسب و کار نیوز - «فلایتیو» در حالی در فضای گردشگری آنلاین فعالیت می‌کند که بازیگر اصلی این حوزه «علی بابا» است؛ علی بابایی که در همان ابتدای شیوع کرونا آغازگر تعدیل نیرو بود. این در حالی است که به گفته مدیران استارت‌آپ «فلایتیو»، سبک مدیریتی و حفظ هسته اصلی تیم اولیه، مهم‌ترین فاکتور فلایتیو در دوام آوردن مقابل رقبای بزرگ‌تر و با سرمایه بیشتر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، در همین رابطه علی کشفی، هم‌بنیان گذار «فلایتیو» می‌گوید: «پیشگام بودن فلایتیو در ارائه خدمات سفرهای خارجی هم یکی از نقاط قوت این تیم است.» او ادامه می دهد: «در تمام این دوران با آنکه در اکثر حوزه‌ها اعم از فروش بلیت تا رزرو هتل و تور سهم بازار خوبی داشته‌ایم، اما در بحث پرواز خارجی شاخص بوده‌ایم.»
پای صحبت های مهیار محمدی، مدیر مارکتینگ «فلایتیو» نشستیم تا ببینیم که این استارتاپ چگونه ضرر و زیان های دوران کرونا را پشت سر می گذارد و آیا به صف استارتاپ های بورسی خواهد پیوست.

در حال حاضر به چه میزانی از فروش قبل از شیوع کرونا برگشته اید و همچنین توضیحی در مورد فروش بلیت های خارج از کشور بدهید که آیا به روال سابق برگشته است یا خیر؟

در حال حاضر به ۴۰ درصد فروش قبل از کرونا برگشتیم و یکی از دلایلی که نتوانستیم به فروش کامل پیش از دوران کرونا برگردیم، این بود که بسیاری از پروازهای خارجی همچنان با محدودیت همراه است که به خاطر وضعیت کشورهای مختلف و پاندمی کرونا و محدودیت های دیگری است که روی ایرلاین های ایرانی وجود دارد. در نتیجه پروازهای خارجی تاکنون کامل باز نشده است. احتمالا کل روند جهانی به این سمت است که مسافرت ها در کل دنیا بیشتر داخلی می شود تا خارجی.

آیا برای تبدیل شدن به بازیگر اول این مارکت تلاش می کنید و در مقایسه با «علی بابا» که رتبه نخست را دارد، در چه رتبه ای هستید؟

رقیب جدی ما در این مارکت «علی بابا» است که در حال حاضر رتبه نخست را در گردشگری آنلاین دارد؛ ولی در خیلی از بخش ها در تلاشیم که بازار را بگیریم و در حال گسترش سهم بازار خودمان هستیم. سعی می کنیم پروازهای بیشتری را با قیمت مناسب برای مشتریان مان فراهم کنیم. از نظر سهم بازار در مارکت داخلی هنوز گپی بین ما و علی بابا هست ولی مارکت خارجی همان طور که همیشه سهم بازار خوبی را داشتیم هنوز هم داریم و «علی بابا» با ما برابر است. برنامه ما برای کسب سهم بیشتر این است که با ارائه خدمات گذشته و خدمات جدید و افزایش تامین پروازها و خدمات دیگر بتوانیم سرویس دهی بهتری نسبت به رقبا در این مارکت داشته باشیم.
برنامه های ما علاوه بر برنامه های تبلیغاتی برای کسب سهم بیشتر در بازار که باعث شناخته تر شدن ما می شود و اعتماد مشتریان را بیشتر جذب می کند، این است که با مطالعه دقیق نیازهای مشتریان و انجام تحقیقات بازار متعدد از روی مارکت بتوانیم به برنامه دقیق تری برسیم. برای محصول جدیدمان از تکنولوژی های جدیدتری استفاده کرده ایم و سعی کردیم که رابط کاربری و تجربه کاربری ما بهینه شود نسبت به آن چیزی که مشتریان نیاز دارند. از طرف دیگر با توجه به اینکه بحث های مختلفی در مورد هر محصولی مطرح است و همچنین با توجه به نیازهای متفاوت مشتریان، سعی می کنیم با توسعه شخصی سازی ها و گستردگی خدمات نتایج بهتری بگیریم و نسبت به رقبا سرویس بهتری ارائه دهیم.

آیا بعد از جذب سرمایه از «صباایده» به دنبال جذب سرمایه بیشتر برای توسعه هستید یا خیر؟

قطعا هر استارتاپی برای توسعه احتیاج دارد که سرمایه جذب کند و ما مستثنی نیستیم. جذب سرمایه قبلی ما بعد از ۴ سال فعالیت بود. دلیل آن نیز این است که ما سعی می کنیم هوشمندانه و با دقت جذب سرمایه کنیم. به این علت که شاید هر جذب سرمایه ای در ازای سهام شرکت عاقلانه نباشد اما قطعا جذب سرمایه می تواند کمک کند که ما سریع تر و بهتر بتوانیم جایگاه برتر را که به دنبال آن هستیم، کسب کنیم.

در ماه های اخیر بحث تامین سرمایه از طریق بورس از سمت تعدادی از استارتاپ ها بسیار داغ است و آنها به دنبال تامین سرمایه از این راه هستند. آیا شما به این گزینه برای تامین سرمایه بیشتر فکر کرده اید و به دنبال این نوع تامین مالی هستید؟

ما نیز قطعا برای ورود به بورس برنامه داریم و در نظر داریم که مرحله آخر جذب سرمایه هر استارتاپ ورود به بورس است. روندی است که در کل دنیا مرسوم است و ما با توجه به اینکه بقیه استارتاپ ها هم به تازگی راجع به آن صحبت کردند آن را در نظر گرفتیم. وضعیت ما نسبت به خیلی از استارتاپ های دیگر بهتر است با توجه به اینکه ما در سال های گذشته توانستیم با سوددهی کار را پیش ببریم برخلاف خیلی از استارتاپ ها که هنوز به نقطه سر به سر نرسیده اند اما عجله ای برای ورود به بورس نداریم و فکر می کنیم که هنوز رشد ما جا دارد تا زمانی که بتوانیم وارد بورس شویم ولی قطعا این جریانی است که ما هم به آن خواهیم پیوست.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.