صفحه اصلی / سرخط خبرها / سیمان در فهرست کالاهای اولویت دار بازرسی قرار گرفت
سیمان در فهرست کالاهای اولویت دار بازرسی قرار گرفت

اعلام اسامی کالاهای اولویت‌دار نظارتی این هفته

سیمان در فهرست کالاهای اولویت دار بازرسی قرار گرفت

کسب و کار نیوز - بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار و اعلام سازمان حمایت ؛ سیمان در فهرست کالاهای اولویت دار بازرسی قرار گرفت.

به گزازش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ مطابق روال هفته های گذشته ۵ کالای اولویت دار بازرسی معرفی شد و برای سیمان متعاقب جلسه برگزار شده با تشکل تولید کنندگان برنامه ویژه ای در امر نظارت انجام می شود.
با توجه به جلسه انجمن صنفی تولید کنندگان سیمان با سازمان حمایت، موضوع قیمت‌گذاری سیمان مطرح و قیمت این محصول بر اساس تصمیم اخیر این سازمان و انجمن سیمان برای مصرف کننده به ازای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شد.
واحدهای تولیدی منحصرا به عاملان توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه سیمان را با قیمت های قانونی ارایه خواهند کرد.
بر این اساس؛ مطابق توافق اعضای جلسه برای تأمین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه‌سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفینامه رسمی هستند و علاوه بر این انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملان فروش نظارت کند.
همچنین بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استانها نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شدو انجمن مربوط هم موظف است با هماهنگی تولید‌کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.

لازم به ذکر است؛ در هفته پیشرو براساس اولویت بندی انجام شده انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، گوشت مرغ ، لوازم خانگی و تایر سواری و باری از دیگر کالاهایی هستند که در اولویت بازرسیها قرار دارند و بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمانهای صمت با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی و اصناف، بر فرایند تامین و توزیع این کالاها نظارت خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.