صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص کل کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار را از دست داد
شاخص کل کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار را از دست داد

شاخص کل کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار را از دست داد

کسب و کار نیوز - در یک ساعت نخست معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه ۸ مرداد، شاخص کل با افتی ۳۶ هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۹۰۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی ۳۶هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. افت ۱٫۸ درصدی شاخص در حالی رخ داده که شاخص کل هم‌وزن تنها ۰٫۲ درصد افت داشته است.

در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از ۶۶۳ هزار معامله صورت گرفته که طی آن ۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد شده‌اند. فشار عرضه در نمادهای بزرگی نظیر فولاد، فارس و فملی و همچنین نمادهای پالایشی شپنا، شتران و شپندر موجب شده تا شاخص کل بیش از ۳۵ هزار واحد افت را تجربه کند. باید دید آیا شاخص کل به سطح حمایتی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی واکنش نشان می‌دهد یا خیر. در ابتدای هفته نیز شاخص به مرز یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی رسید اما بلافاصله روند صعودی به خود گرفت. در جریان معاملات امروز فرابورس نیز منفی بودن معاملات کگهر، صبا و شاوان موجب افت ۱۰۰ واحدی شاخص این بازار شده است.

اگر چه معاملات امروز در گروه فراورده‌های نفتی، خودرویی و سیمانی با فشار عرضه مواجه شده است، اما اکثر نمادهای گروه مواد غذایی و انبوه‌سازی در محدوده مثبت و نزدیک صف خرید معامله می‌شوند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که از صبح امروز عرضه اولیه نماد «غزر» آغاز شده و ثبت سفارش تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. همچنین امروز نیز نمادهای پرتقاضای شستا، خساپا و خودرو بعد از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه معامله خواهند شد.

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی رشدی ۸ هزار واحدی را به ثبت رساند که در نیمه دوم بازار فشار عرضه در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بسیار شدید بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.