صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشایی‌ها ترمز افت شاخص کل را کشید
بازگشایی‌ها ترمز افت شاخص کل را کشید

بازگشایی‌ها ترمز افت شاخص کل را کشید

کسب و کار نیوز - در آغاز معاملات امروز بورس، تشکیل صف فروش در نمادهای شاخص‌ساز و فشار عرضه در اکثر نمادهای بازار موجب شد شاخص کل افتی ۴۵ هزار واحدی را تجربه کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی ۴۵ هزار واحدی در یک ساعت نخست مواجه شد تا به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی عقب‌نشینی کند. اما به نظر می‌رسد شاخص سطح حمایتی خوبی در یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی دارد.

در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز، بیش از ۷۱۵ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال معامله شود. با توجه به روند معاملات پیش‌بینی می‌شود که امروز ارزش کل معاملات بورس ضمن عبور از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رکورد جدیدی را از خود به جای بگذارد.

در حالی که اکثر گروه‌های بازار در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند، نمادهای شاخص‌سازی نظیر فولاد، فملی و فارس به ترتیتب با ۶۱۵۲، ۵۷۴۶ و ۴۸۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. دو غول پتروشیمی شتران و شبندر نیز دیگر نمادهایی بودند که معاملات آنها در محدوده منفی روی شاخص کل تاثیر داشت.

در میان گروه‌های صنعتی امروز گروه انبوه‌سازی تنها گروه سبزپوش بازار است که اکثر نمادهای آن تشکیل صف خرید داده‌اند. فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی نیز بیشترین فشار عرضه را تحمل می‌کنند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که اختلال در ثبت سفارش دیگر به جزئی از بورس تبدیل شده و متوقف کردن نمادهای پرتقاضا و انتقال معاملات برخی نماد دیگر به خارج از ساعت معاملات عادی نیز تنها از بدترشدن اوضاع جلوگیری کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.