صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / برگزاری دوره‌های آموزشی مختص استارتاپ‌ها
برگزاری دوره‌های آموزشی مختص استارتاپ‌ها

در پی عقد تفاهم‌نامه میان دبیرخانه «اینوتکس» و «ایلیا آکادمی» مقرر شد

برگزاری دوره‌های آموزشی مختص استارتاپ‌ها

کسب و کار نیوز - صبح امروز «سجاد عباسی فشمی» دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری و «فاطمه کاظمی» هم‌موسس و مدیر عامل «ایلیا آکادمی» تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند. پیرو این رویداد، برگزاری دوره­های آموزشی مختص فعالان زیست­بوم نوآوری و فناوری کشور در دستور کار مشترک دبیرخانه اینوتکس و شرکت ایلیا قرار گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «سجاد عباسی فشمی» دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ در رویداد عقد تفاهم‌نامه همکاری با «ایلیا آکادمی» ابتدا در مورد نمایشگاه اینوتکس گفت: نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری اینوتکس، با همت پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۰ به منظور تبادل فناوری و توسعه روابط بینالمللی در حوزه فناوریهای پیشرفته، فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: اکنون و پس از ۸ دوره برگزاری موفق این نمایشگاه، رویداد اینوتکس به محلی برای گردهمایی تمامی اجزای زیستبوم نوآوری و فناوری کشور تبدیل شده است. به گونهای که در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ شرکت و استارتاپ در این رویداد حضور داشته و محصولات و خدمات آنها مورد توجه بیش از ۱۷۰۰۰ بازدیدکننده از این رویداد واقع شد.

دبیراینوتکس ۲۰۲۰ اهداف برگزاری این نمایشگاه را در سه هدف کلی دسته‌بندی کرد و اظهار داشت: «توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیستبوم نوآوری و فناوری»، «جذب سرمایه برای استارتاپها و شرکتها و معرفی فرصتهای نوین سرمایهگذاری» و «شبکه سازی بینالمللی و تولید محتوای ناب آموزشی» سه هدف اصلی نمایشگاه اینوتکس هستند. برای دستیابی به این اهداف، رویدادها و بخشهای جانبی مختلفی طراحی شده و هرساله برگزار میشود.

عباسی در مورد عقد تفاهم نامه با مجموعه ایلیاآکادمی گفت: به منظور افزایش شبکهسازی بینالمللی و تولید محتوای ناب آموزشی، امروز اقدام به عقد تفاهمنامه و شروع همکاری با این مجموعه، به منظور تاسیس آکادمی مشترک در راستای ارائه خدمات آموزشی به کسب وکارها و علاقهمندان به حوزه کارآفرینی کردیم.

وی در مورد چگونگی برگزار شدن دوره‌های آموزشی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و خطرات ناشی از آن، برگزاری دورههای آموزشی به صورت آنلاین نیز مد نظر بوده و بدین ترتیب در ادامه شاهد حضور مدرسان تراز اول بینالمللی در این آکادمی خواهیم بود.

«فاطمه کاظمی» هم‌موسس و مدیرعامل ایلیاآکادمی در این رویداد اظهار داشت: ما به پشتوانه ۱۲ سال انجام پروژه‌های متنوع مشاوره مدیریت داخلی و بین‌المللی، تعامل نزدیک با مدیران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی، همکاری نزدیک با برترین شرکت‌های مشاوره مدیریت دنیا، در قالب شرکت مشاوره مدیریت ایلیا، به دانش و دیدگاه خوبی در حوزه آموزش کاربردی در حوزه کسب‌وکار دست یافتیم.

کاظمی ادامه داد: همچنین در پی انجام یک پژوهش، متوجه خلا آموزش‌های کاربردی در حوزه رونق کسب و کار شدیم. بنابراین یکسال است که فعالیت‌های آموزشی خود را از فعالیت‌های مشاوره‌ای جدا کرده و ایلیا آکادمی به صورت مستقل به فعالیت می‌پردازد.

وی در مورد همکاری با نمایشگاه اینوتکس گفت: ما سابقه همکاری با دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس داریم و چند در حوزه خدمات مشاوره‌ای با آن همکاری کرده بودیم. با توجه به هدف اینوتکس در حوزه بهینه‌سازی کارکرد فعالان استارتاپی و پویایی زیست‌بوم نوآوری و فناوری ما با این نمایشگاه مذاکراتی انجام دادیم که در پی آن آکادمی مشترکی میان ایلیا آکادمی و اینوتکس با هدف توانمندسازی بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری تاسیس می‌شود.

مدیر عامل ایلیا آکادمی در مورد آموزش‌های قابل ارائه در این آکادمی توضیح داد: یک کسب و کار برای رونق تجارت خود علاوه بر آموزش‌های تخصصی مربوط به حوزه فعالیت آن شرکت، به مهارت‌های تخصصی مدیریت و مهارت‌های نرم حوزه کسب و کار، نیازمند است که برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری‌اند. هر شرکت یا فرد برای موفقیت در کنار خبره بودن در حوزه تخصصی خود باید در حوزه مدیریت و مهارت‌های نرم حرفه‌ای نیز توانمند باشد. آموزش‌های ما در این دو حوزه ارائه خواهد شد.

وی افزود: رهبری کردن یک سازمان، تحلیل کسب وکار، تدوین راهبرد، برنامه‌ریزی بازاریابی، تهیه گزارش‌های مدیریتی، مهارت جذب سرمایه و… نمونه‌هایی از مهارت‌های تخصصی مدیریت و تعامل اثربخش، مدیریت تیم، ذهن‌آگاهی و … مهارت‌های نرم حرفه‌ای هستند که در آکادمی تدریس خواهند شد.

کاظمی در مورد شروع دوره‌های آموزشی گفت: هفته سوم و چهارم تیرماه چهار دوره آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است علاقهمندان به شرکت دوره‌های آموزشی این آکادمی می‌توانند به منظور کسب اطلاع از تقویم آموزشی این آکادمی به سایت اینوتکس به نشانی www.inotex.com مراجعه نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.