صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اجرا شدن طرح محاکم تجاری آثار سازنده‌ای خواهد داشت
اجرا شدن طرح محاکم تجاری آثار سازنده‌ای خواهد داشت

در نامه تبریک غلامحسین شافعی به ابراهیم رئیسی به مناسبت روز قوه قضاییه مطرح شد

اجرا شدن طرح محاکم تجاری آثار سازنده‌ای خواهد داشت

غلامحسین شافعی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، روز قوه قضاییه را تبریک گفت. رئیس اتاق ایران در این نامه توجه دستگاه قضا به تسهیل محیط کسب‌و کار را مورد قدردانی قرارداد و اعلام کرد که اتاق ایران به عنوان مشاور قوای سه‌گانه آماده تعامل و همکاری در جهت ایفای برنامه‌های دستگاه قضا است.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی نامه‌ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، ضمن تبریک روز قوه قضاییه، از حضور موثر نمایندگان این قوه در جلسات شورای گفت‌وگو و ماده ۱۲ در راستای تسهیل محیط کسب‌و کار تقدیر کرد.

متن کامل نامه غلامحسین شافعی به ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و آرزوی توفیق

بر خود وظیفه می‌دانم هفته قوه قضائیه را به حضرت‌عالی و همه دست اندرکاران محترم دستگاه قضا از طرف اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و فعالان اقتصادی تبریک گفته و از اقدامات امید آفرین حضرت‌عالی که نویدبخش حرکت‌های نوین و تحول در دستگاه قضایی است قدردانی می‌نمایم.

حضور فعال نمایندگان قوه قضائیه در جلسه شورای گفت‌وگو و ماده ۱۲ که در راستای تسهیل محیط کسب و کار و تبیین و تدوین قوانین و مقررات در اتاق ایران برگزار می‌شود راهگشا بوده و مورد سپاسگزاری است.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی در مواجهه با تحولات اقتصادی سال‌های اخیر و تنگ‌تر شدن بی‌سابقه حلقه تحریم‌های بین‌المللی و به موجب آن دشوار شدن فضای تولید و کسب و کار با دشواری‌های بسیاری رو برو بوده و تمام تلاش خود را برای ایفای مسئولیت و نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور ایفا نموده‌اند و بر این اساس امید است با هدایت و تدبیر جناب‌عالی قوانین و مقررات داخلی کشور که بعضاً به فراخور زمان و تغییر پارادایم‌های کسب و کار نیاز به بازنگری دارد مورد تدقیق و بررسی قرار گرفته و از جانب دستگاه قضا مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

همانطور که استحضار دارند برای عبور از تنگناهای خصوصاً اقتصادی که مستقیما با زندگی و معیشت مردم مرتبط است نقش تولیدکنندگان کالا و خدمات، صنعتگران و بازرگانان در همه حوزه‌ها بی‌بدیل و درخور توجه است و اگرچه معدود افرادی سوء‌رفتاری را مرتکب شده‌اند، موضوع به جامعه بزرگ فعالان اقتصادی قابل تعمیم نبوده و نقش ایشان نیز در حمایت و همراهی با قوای سه‌گانه برای عبور از این بحران‌ها درخور توجه است.

همچنین اجرایی شدن طرح “محاکم تجاری” که موجب تخصصی شدن امر بررسی، نظارت و قضاوت در امور اقتصادی، بازرگانی و تجاری است، می‌تواند آثار سازنده و پیشگیرانه قابل‌توجهی را موجب شود و امیدوارم با هم‌افزایی و تعامل فی‌مابین عملیاتی شود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان مشاور قوای سه‌گانه کشور در امور اقتصادی آمادگی و حمایت خود را برای همکاری و تعامل در جهت ایفای برنامه‌های آن دستگاه محترم اعلام می‌دارد و رجاء واثق داریم که فعالان اقتصادی که صادقانه و در نهایت میهن‌پرستی برای توسعه اقتصادی کشور تلاش می‌نمایند از حمایت و تدبیر جناب‌عالی برخوردار بوده و انشاالله با نقش‌آفرینی موثر بخش خصوصی برای پیشرفت و تحقق اهداف “جهش تولید” خدمتگزار کشور و هم‌میهنان عزیزمان باشیم.

مزید تأییدات حضرت‌عالی را از درگاه خداوند قادر سبحان مسئلت دارم.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.