صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازار کشش افزایش نرخ ارز را ندارد
بازار کشش افزایش نرخ ارز را ندارد

کامران ندری، کارشناس اقتصادی:

بازار کشش افزایش نرخ ارز را ندارد

کسب و کار نیوز - هنگامی افزایش نرخ ارز در بازار جواب می دهد که اقتصاد، اقتصاد پایداری باشد. حتی اگر دولت خود هم خواهان افزایش نرخ ارز باشد در شرایط فعلی این اقدام به ضرر است.

بنابراین باید در راستای روند کاهش نرخ ارز پیش برویم و برای داشتن اقتصادی با ثبات قدم برداریم. در شرایط فعلی تنها افزایش سریع نرخ ارز را داریم و خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود.
آن دسته از افرادی که برای سرمایه گذاری و سود بیشتر در این بازار سرمایه گذاری کرده و ارز خریدرای کرده اند این روزها به فروشنده ارز تبدیل شده اند که روندی طبیعی است اما بازار کشش این میزان افزایش نرخ را ندارد بنابراین خرید و فروشی انجام نمی شود. به طور کلی سرمایه گذاری در بازارهایی که در نوسان مداوم هستند امیدوار کننده نخواهد بود. امروز شرایط بازار ارز مشخص نیست و فروشنده در بازار بیشتر از خریدار است.

اما در نگاهی جامع تر باید اشاره شود که درآمدهای نفتی دولت به حداقل ممکن رسیده، ارز چندانی وجود ندارد که آن را در بازار عرضه کند. در کل افزایش نرخ ارز تورم بیشتری را در اقتصاد ایجاد می‌کند و به عبارت دیگر، افزایش قیمت ارز هم هزینه‌های تولید و هم انتظارات تورمی را افزایش می‌دهد. افزایش تورم، دوباره کسری بودجه دولت را چند برابر می‌کند، زیرا باید با نرخ بالاتری خدمات مورد نیاز خود را خریداری کند. ممکن است که افزایش نرخ ارز برای دولت در کوتاه مدت درآمدزایی داشته باشد اما در بلند مدت هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.