صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / اینوتکس ۲۰۲۰ و فرصت حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در عرصه جهانی
اینوتکس ۲۰۲۰ و فرصت حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در عرصه جهانی

ثبت نام اینوتکس 2020 آغاز شد

اینوتکس ۲۰۲۰ و فرصت حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در عرصه جهانی

کسب و کار نیوز - رئیس پارک علم فناوری پردیس گفت: برگزاری نمایشگاه اینوتکس در مرداد ماه امسال به شکل مجازی و همچنین حضوری، فرصتی برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی در عرصه‌های جهانی خواهد بود. 

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری اینوتکس ۲۰۲۰ با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور رئیس نمایشگاه و سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

مهدی صفاری‌نیا در این نشست بیان کرد: برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ به شکل مجازی فرصتی ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های جهانی داشته باشند. همچنین سخنرانان و شرکت‌های خارجی بیشتری می‌توانند در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند. در نمایشگاه مجازی حضور شرکت‌‌ها و استارت‌آپ‌ها از شهرستان‌های کشور نیز آسان‌تر می‌شود و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم  که جذب سرمایه و شبکه‌سازی در نمایشگاه مجازی به حداکثر میزان برسید. ۱۸ هزار شرکت کننده، ۵۰۰ استارت‌آپ و شرکت و ۱۰۰ جلسه B۲B برای نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ هدف‌گذاری شده است. صفاری‌نیا گفت: برگزاری نمایشگاه اینوتکس به شکل مجازی نخستین تجربه ما در برگزاری رویدادهای آنلاین نیست. پیش از این نیز نشست استپ به شکل مجازی برگزار شد که تجربه موفقیت‌آمیزی بود. این امر نشان می‌دهد که مشکلات نمی‌تواند تأثیری بر زیست‌بوم علم و فناوری بگذارد.

سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ نیز گفت: این دوره نهمین دوره نمایشگاه است. ثمره این حضور بیشتر از ۱۴۰ قراردادی بوده که در دوره های قبلی نمایشگاه بسته شده است. سه هدف را در برگزاری این نمایشگاه دنبال می کنیم؛ اول سرمایه گذاری و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، دوم توسعه همکاری بین اجزای سیستم نوآوری و سوم افزایش شبکه سازی در اکوسیستم نوآوری. وی افزود: برای آنکه به این سه هدف دست یابیم اینوتکس رویدادهایی را در کنار خودش داشته تا بتواند به این اهداف برسد. این رویدادها شامل استیج اینوتکس، کافه سرمایه اینوتکس که سرمایه گذار و سرمایه پذیر را به هم مرتبط می کرد و در نهاین فینال بود. امسال بنا بود این نمایشگاه خرداد ماه برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا سناریوی آنلاین را پیاده سازی کردیم.

وی در پاسخ به سوال «کسب و کار» گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ مرداد برگزار می شود برای اینکه تعداد شرکت های استارتاپی را مشخص کنیم، یک روز وقفه می گذاریم تا تعداد استارتاپ ها مشخص شود ولی بعد از آن مجددا روند ثبت نام انجام خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.