صفحه اصلی / اصناف / قیمت گذاری و قیمت سازی دلالان در مسکن مهر
قیمت گذاری و قیمت سازی دلالان در مسکن مهر

حسین حاتمی، کارشناس بازار مسکن مطرح کرد:

قیمت گذاری و قیمت سازی دلالان در مسکن مهر

کسب و کار نیوز - متاسفانه دولت در بخش مسکن هیچ کنترلی ندارد و بازار را به دست دلالان سپرده است. دولت هیچ گونه نظارتی بر این بازار که یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است ندارد و این در حالی است که در سایه این بی توجهی نیازمندان واقعی به خانه دیگر امیدی برای خانه دار شدن ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، دلالی در بازار مسکن بویژه در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده اوج گرفته و قیمت ها بسیار تصاعدی در حال رشد است. قیمت گذاری و قیمت سازی با حرف دلالان انجام می شود و مصرف کننده واقعی سهمی از خریداران ندارد. اما ورود دلالان به خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر سابقه قبلی دارد چراکه هر جایی که سود یک کالایی بالا باشد، معمولا حضور دلالان در آن بازار طبیعی است.

دولت می بایست قبل از این اتفاقات راهکارهایی را اجرایی می کرد که اگر واحد مسکونی مسکن مهر از دست مصرف کننده واقعی و خریدار نخست خارج شد و به سوداگران یا دلالان فروخته شد قیمت واقعی برای آن تعیین کند و پول آن را از آن افراد بگیرد. این اقدام باعث می‌شد که دلالان دیگر نتوانند وارد این بازار شوند. اما در حال حاضر امکان اجرای این روش ها نیست چراکه چندین سال است که خرید و فروش آزاد شده و خیلی از دلالان این واحد‌ها را خریداری کرده اند. در شرایط فعلی دولت می‌تواند یارانه‌ای که برای ساخت مسکن مهر به اقشار ضعیف داده، آن یارانه را از دلالان بگیرد. هرچند دولت امروز شرایطی ایجاد کرده که کنترلی در قیمت مسکن وجود ندارد و شاید به جرات بتوان گفت که نمی‌شود پیش بینی کرد که فردا چه اتفاقی بر سر قیمت زمین و مسکن خواهد آمد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.