صفحه اصلی / اصناف / پوشش توزیع رانت در قالب قرعه کشی
پوشش توزیع رانت در قالب قرعه کشی

فرید زاوه، کارشناس خودرو مطرح کرد؛

پوشش توزیع رانت در قالب قرعه کشی

کسب و کار نیوز- با اجرای طرح پیش فروش خودرو سعی بر این است که اشکلاتی که در این بازاز وجود دارد پوشانده شود و ناتوانی در خرید خودرو به کم شانسی و برنده نشدن در قرعه کشی بدل تبدیل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سالهاست با فساد ساختاری در سیستم ثبت‌نام خودرو روبرو هستیم و هیچ راهکاری برای حل این مشکل ارایه نشد و دلالان و افرادی که دارای رانت بوده اند از پیش فروش ها سود کردند. امروز برای لاپوشانی فساد ساختاری در سیستم ثبت‌نام ظرح قرعه کشی را اجرا کرده اند تا فساد اعتراضات به این فساد ساختاری با کم شانسی در قرعه کشی پوشیده شود. خودروسازان دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو و اشکالات بازار خودرو را حضور دلالان عنوان می کنند و به همین منظور برای واگذاری خودرو قرعه کشی را ارایه کرده اند. این اقدام عملاً تأثیری در کاهش قیمت خودرو و شکستن قیمت بازار نخواهد داشت چون ریشه اصلی افزایش قیمت جای دیگری است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که چرا باید اجازه توزیع این رانت داده شود. در طرح قرعه کشی خودرو فردی که خودرویی دارد و به عنوان مثال این خودرو بیست ساله است اجازه شرکت در این طرح را ندارد. مگر این فرد تاکنون از رانتی مشابه این طرح استفاده کرده است. اشکالات و ایراداتی که در طرح جدید دیده شده این باور را در اذهان ایجاد کرده که باز هم به دنبال توزیع رانت هستیم و قصد نداریم سیستم و ساختار را از ریشه درست کنیم.

البته این کار خیلی هوشمندانه اجرا می‌شود چرا که برای فردی که پولی برای ثبت نام ندارد خب اعتراضی هم نمی‌تواند داشته باشد که چرا نمی تواند در این بخت آزمایی مشارکت داشته باشد. نکته دیگر اینکه هرچه تعداد مشارکت کنندگان در قرعه کشی بیشتر باشد شما بیشتر به این باور خواهید رسید که بدشانس هستید. ضرورت در این است که قوه قضائیه باید به این قرعه کشی و نحوه اجرای این طرح ورود پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.