صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رشد ۴۰ درصدی تجارت الکترونیک در روسیه با کرونا
رشد ۴۰ درصدی تجارت الکترونیک در روسیه با کرونا

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

رشد ۴۰ درصدی تجارت الکترونیک در روسیه با کرونا

کسب و کار نیوز - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: «با شیوع کرونا در کشور ما، مرزها با کشورهای همسایه بسته شد؛ ولی مرزهای ما به طرف روسیه باز بود؛ هم ریلی و هم زمینی از طریق آذربایجان و هم دریایی. خوشبختانه ما در بحث کرونا با کشور روسیه افزایش صادرات داشتیم؛ یعنی صادرات ما به روسیه برخلاف دیگر کشورها افزایش یافت و کاهش پیدا نکرد زیرا این مرزها هیچ گاه بسته نشد.»

به گزارش کسب و کار نیوز، هادی تیزهوش تابان در مورد رشد تجارت الکترونیکی در مراودات با روسیه گفت: «وقتی بازارها را بررسی می کنیم در بازار روسیه خرید سنتی پیش از کرونا ۹۰ درصد بود و اینترنتی ۱۰ درصد. در عرض یک سال این قضیه برگشت و به ویژه با شیوع کرونا سهم بازار سنتی به ۶۰ درصد و اینترنتی به ۴۰ درصد رسید. خرید اینترنتی کسب و کار جدیدی است و باید ما نیز همانند روسیه به طرف تجارت الکترونیکی برویم زیرا مزایای متعددی دارد ازجمله اینکه در زمان صرفه جویی می کند و هم از هزینه ها می کاهد و همه جهان به این سمت در حال حرکت است.»
او ادامه داد: «حتی اکثر جلسات ما با مسئولان روسیه نیز به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می شود. روز چهارشنبه نیز جلسه ای را با مسئولان استان سامارا روسیه داشتیم که از طرق ویدئوکنفرانس انجام و یک تفاهمنامه بین ایران و سامارا منعقد شد. از طرفی از طریق این بستر کارها نیز پیگیری شد. بنابراین تجارت الکترونیک تجارتی است که ما باید به طرف آن برویم زیرا فواید بسیاری به دنبال خواهد داشت که اکنون از آن بی بهره ایم.»

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.