فرصت اقتصاد دیجیتال برای استارت آپ ها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

فرصت اقتصاد دیجیتال برای استارت آپ ها

کسب و کار نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: «کرونا یک مشکل جهانی است. بازار عراق، آذربایجان و گرجستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است و این نشان دهنده آن است که کرونا روی همه بازارها تاثیر گذاشته است. نگاهی به فهرست صادراتی، نشانگر این است که در آذربایجان یا کشورهای منطقه که از ایران کالا وارد می کنند حدود 50 تا 60 درصد در صادرات افت داشته ایم.»

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین پیرمؤذن گفت: «این به این معناست که تولید و بهره وری تولید در کشور ما با این مساله پایین آمده است. امیدواریم بعد از ماه رمضان با بازگشایی مرزها و همکاری های منطقه ای بتوانیم مشکل صادرات را حل کنیم.»

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: «مساله دیگر تجارت الکترونیک است که خود به خود در جامعه جهانی اتفاق می افتد. در حال حاضر آمازون به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذار جهان معرفی می شود و این به معنای اهمیت تجارت جهانی است. وقتی تجارت جهانی اتفاق می افتد کشش و روش زندگی مردم هم خود به خود تغییر خواهد کرد. به تبع زندگی به سمت زندگی پیشرفته دیجیتالی می رود و این جامعه جهانی است که خود به خود از این تجارت استقبال می کند. ما هم باید بسیاری از تولیدات و فروشگاه هایمان را به صورت دیجیتالی و آنلاینی و هم به صورت حضوری داشته باشیم؛ اما این به معنای این نیست که تمام واحدهای تولیدی و توزیع کنندگان از این روش استفاده کنند. در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه ازجمله ایران، سهم خرده فروشی آنلاین با وجود کرونا کمتر از ۵ درصد است و اگر هم بخواهیم در ایران و کشورهای منطقه به طرف فروشگاه های آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی برویم زمان می برد؛ اما در دنیا شرکت های بزرگ و قوی که در حال حاضر به عنوان غول های اقتصادی مطرح اند، از فرصت های اینترنشنال دیجیتالی استفاده می کنند.
مشکلی که بر سر توسعه تجارت الکترونیک وجود دارد، امکانات زیرساختی و زیربنایی مردم است. امکانات دیجیتالی و زیرساختی و توزیعی شرکت های دیجیتال خیلی قوی نیستند که بتوانند همه جامعه را تحت پوشش قرار دهند و نیاز به شرکت های قوی و تعاونی های قوی دیجیتالی و راه اندازی اپ های مختلف است و فکر می کنم در ایران زمان زیادی خواهد برد تا این قضیه اتفاق بیفتد؛ ولی در حال حاضر نیز چنین فرصت هایی هست و دنیا به سمت این روش می رود.»

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.